VPC/netbank/e-boks = RASERI
Fra : Martin Petersen

Dato : 06-02-03 13:50

Min netbank (AL-netbank) virker acceptabelt, men langsomt, over VPC5.
Jeg har en iBook 700 m. OS 10.2.3 og 256MB RAM.
Dér hvor det går galt, er når der "er breve i min e-boks". E-boksen kan
godt åbnes, men når man klikker på sit bankbrev (der er i
Acrobat-format) Så er fanden løs. Nogle gange går IE ned, andre gange
når den til at forsøge at åbne Acrobat Reader, og en sjælden gang åbner
den brevet.
Er jeg alene i bankverdenen med dette, eller er der lidelsesfæller,
måske endda nogle der har en løsning?

(Selv tror jeg den hedder MER RAM, men når man har smidt 3000 elendige
kroner for at få VPC og dermed sin bank til at køre på mac'en, er man jo
ikke meget for at hive hævekortet op igen.)

v.h.
Martin

Fra : Ben Knudsen

Dato : 06-02-03 14:27

martinmarius@petersen.mail.dk writes:
>Er jeg alene i bankverdenen med dette, eller er der lidelsesfæller,
>måske endda nogle der har en løsning?

Frem for at kæmpe med pdf-dokumenter på pc-siden, ville jeg nok
højreklikker på pdf-breve og arkivere dem i en shared folder, så jeg kunne
åbne dem i ro & fred på mac-siden.
Det er ikke en perfekt løsning, men vel bedre end den du bruger nu?

Ben

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-02-03 14:58

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> ville jeg nok
> højreklikker på pdf-breve og arkivere dem i en shared folder

Det ved jeg ikke om man kan. I e-boksen står der hvad der ligner et
link. En understreget linje med for eksempel en tekst som "Kontoudtog
fra konto xxx". Mon man kan controlklikke på den? (Højreklikke er der jo
lissom ikke noget der hedder her ...)
Jeg har prøvet at eksperimentere med at indstille ie til at arkivere
pdf.filer man klikker på, men det sker sjældent. Når først man er i
e-boksen, går det sindssygt langsomt!

Men tak for buddet, måske skulle jeg kigge på den ie-indstilling der
handller om at læse el. downloade filer, igen.

v.h
Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-02-03 15:20

On Thu, 6 Feb 2003 14:57:48 +0100, Martin Petersen wrote
(in message <1fpys2h.l08rlv897h1yN%martinmarius@petersen.mail.dk>):

> [...]
>
> Men tak for buddet, måske skulle jeg kigge på den ie-indstilling der
> handller om at læse el. downloade filer, igen.

Skift til Jyske Bank og sælg din Windows emulator

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-02-03 16:15

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Skift til Jyske Bank og sælg din Windows emulator

Jeg skifter aldrig Arbejdernes Landsbank og min søde bankrådgiver ud!
martin

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-02-03 17:14

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Jeg skifter aldrig Arbejdernes Landsbank og min søde bankrådgiver ud!

Fuck din bankrådgiver ! Du betaler i dyre domme for at han/hun kan få
sin løn (dine penge og renter) og så har vedkommende ikke engang en
løsning du har glæde af.

Jeg fatter ikke at du kan have den holdning. En bank er dælme bare en
butik, som man handler i, hvis ellers varerne er i orden.

Beklager tonen, men de her netbank indlæg begynder altså at være
tragi/komiske.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-02-03 17:37

> Fuck din bankrådgiver !

(Sweet dreams ...)

> [...]
>
> Jeg fatter ikke at du kan have den holdning. En bank er dælme bare en
> butik, som man handler i, hvis ellers varerne er i orden.

Nej, jeg ved godt at det kan lyde håbløst gammeldags. Men jeg SÆTTER
ikke destomindre pris på den betjening jeg får, og på mange andre måder
end lige netbank er den bank god for mig. Netbank/ikke-netbank er jo kun
én af flere faktorer når man skal overveje sit banktilhørsforhold.

> Beklager tonen, men de her netbank indlæg begynder altså at være
> tragi/komiske.

Helt ok med tonen, den er hørt værre, men det med det tragikomiske: Det
KUNNE jo for pokker da være at der var en eller anden i gruppen der
havde nogle tekniske fifs, ikke? (Og det var der jo faktisk også, selv
om de ikke hjalp meget.)

Og hold dig så fra min bankrådgiver!

Martin

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-02-03 18:12

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> (Sweet dreams ...)

Ser hun da godt ud ?

> [...]
> end lige netbank er den bank god for mig. Netbank/ikke-netbank er jo kun
> én af flere faktorer når man skal overveje sit banktilhørsforhold.

Rigtigt, men hvorfor går du ikke ned i Jyske bank og opretter en konto
bare for at teste deres bank ? Det gjorde jeg og så flyttede jeg bare x
antal kroner hver måned til JB, så jeg kunne betale mine regninger via
netbanken. At jeg så efter 3 måneder var blevet så hooked at jeg
tilsidst droppede BG Bank og nu kun kører JB, er en helt anden snak.

Min søster, min far (+ hans firma) har også skiftet og er super
tilfredse.

Nu har jeg haft JB i over 2 år og jeg har endnu ikke betalt en krone i
gebyr til dem. Jeg bruger netbanken hver dag.

> [...]
> KUNNE jo for pokker da være at der var en eller anden i gruppen der
> havde nogle tekniske fifs, ikke? (Og det var der jo faktisk også, selv

Ja ja.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-02-03 18:23

> [...]
>
> Nu har jeg haft JB i over 2 år og jeg har endnu ikke betalt en krone i
> gebyr til dem. Jeg bruger netbanken hver dag.

Jo, jo, jeg vil overveje det. For selvfølgelig ER det rart at ens
netbank kører ordentligt.
Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-02-03 17:42

> Fuck din bankrådgiver ! Du betaler i dyre domme for at han/hun kan få
> sin løn (dine penge og renter) og så har vedkommende ikke engang en
> løsning du har glæde af.

Kunder i Jyske Bank betaler også i dyre domme i forhold til mange andre
netbanker. Prøv at checke gebyrer, ind- og udånsrenter etc. og
sammenlign så med f.eks. Lån og Spar eller BasisBank.

> Jeg fatter ikke at du kan have den holdning. En bank er dælme bare en
> butik, som man handler i, hvis ellers varerne er i orden.

Bankens vare er jo ikke _kun_ deres webinterface.
De fleste bankkunder vurderer det samlede produkt og finder
tilsyneladende tit, at manglende Mackompatilitet opvejes af andre
fordele.

> Beklager tonen, men de her netbank indlæg begynder altså at være
> tragi/komiske.

Det er da irriterende, at vi skal bøvle med manglende muligheder, men at
skifte bank er altså ikke den ultimative løsning for alle.
Prøv at tage de overvejelser med i fremtidig rådgivning.

I øvrigt minder det jo lidt om win-verdenens reaktion på maglende
kompatilitet - skift dog den Mac ud med en Windåse!

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-02-03 18:03

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Kunder i Jyske Bank betaler også i dyre domme i forhold til mange andre
> netbanker. Prøv at checke gebyrer, ind- og udånsrenter etc. og
> sammenlign så med f.eks. Lån og Spar eller BasisBank.

Enig. Men nu har vi (Birgitte og jeg) prøvet et par forskellige banker,
og jeg må sige at Jyske Bank giver den bedste service, netbank, mulighed
for at maile med banken uden mail application og en holdning til det at
drive bank, som tiltaler mig.

> Bankens vare er jo ikke _kun_ deres webinterface.
> De fleste bankkunder vurderer det samlede produkt og finder
> tilsyneladende tit, at manglende Mackompatilitet opvejes af andre
> fordele.

Selvfølgelig, men netbank er fremtiden og da jeg tvivler stærkt på at de
nuværende ikke-Mac banker nogensinde kommer til at virke på Mac/Linux,
så bør et skift være på sin plads.

> Det er da irriterende, at vi skal bøvle med manglende muligheder, men at
> skifte bank er altså ikke den ultimative løsning for alle.
> Prøv at tage de overvejelser med i fremtidig rådgivning.

I will.

> I øvrigt minder det jo lidt om win-verdenens reaktion på maglende
> kompatilitet - skift dog den Mac ud med en Windåse!

Det synes jeg ikke. Det er jo ikke Mac'ens skyld at netbankerne ikke
virker - det er bankernes.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-02-03 18:43

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Beklager tonen, men de her netbank indlæg begynder altså at være
> tragi/komiske.

Ja - skrot bankernes dyre tilbud, man kan sagtens nøjes med
en god gammeldags bankbog uden opsigelse...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-02-03 00:04

On Thu, 6 Feb 2003 18:43:06 +0100, Niels Ebbesen wrote
(in message <3E429E9B.DD714179@niels-ebbesen.net>):

> Ja - skrot bankernes dyre tilbud, man kan sagtens nøjes med
> en god gammeldags bankbog uden opsigelse...!

Ligesom med OS 9, Ford T'er og pengene i madrassen. Jeg bruger Jyskenetbank
og er meget tilfreds, og jeg har da kun en bankbog.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 07-02-03 01:41

Niels Ebbesen wrote:

> Ja - skrot bankernes dyre tilbud, man kan sagtens nøjes med
> en god gammeldags bankbog uden opsigelse...!

Er prisen stadig en flad 50er for oprettelsen af jyskenetbank ?
Det er ikke mange girokort der skal betales før de er sparet hjem igen.
Hvad angår gebyr, så betaler du ikke for noget du ikke bruger i JB.

--

En tilfreds jyskeBank kunde gennem 18 år

Henrik Lindskou

Fra : Michael Holm

Dato : 06-02-03 20:48

> [...]

> Men tak for buddet, måske skulle jeg kigge på den ie-indstilling der
> handller om at læse el. downloade filer, igen.

Hvis du ikke kan control-klikke, så er det fordi din VPC ikke er
indstillet til det !
I VPC6 til OSX åbner du VPC og trykker æble + t så åbner "Setting.."
for din VPC. her er et punkt der hedder "Mouse" og kan du vælge om det
skal være shift eller control der skal "lege" højre klik eller en hel
anden taste kombination !
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-02-03 20:57

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> [...]
> for din VPC. her er et punkt der hedder "Mouse" og kan du vælge om det
> skal være shift eller control der skal "lege" højre klik eller en hel
Nu har jeg kun VPC5, men jeg kunne godt kontrol-klikke. Muligheden for
at gemme filen på disk kom bare ikke op som en mulighed.
v.h
Martin

Fra : Ben Knudsen

Dato : 06-02-03 15:15

martinmarius@petersen.mail.dk writes:
> Mon man kan controlklikke på den? (Højreklikke er der jo
>lissom ikke noget der hedder her ...)

Jo, hvis du har en toknaps mus. Alternativt kontro-klik.
Du skal ikke regne med, at IE selv kan finde ud af det.
Og ja, linket refererer givetvis direkte til filen...

Ben

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-02-03 17:08

> [...]

> kroner for at få VPC og dermed sin bank til at køre på mac'en, er man jo
> ikke meget for at hive hævekortet op igen.)

Helt ærligt. Jeg er ked af at skulle skrive det, men hvorfor hulen
skifter du ikke bare til Jyske Bank ? Det virker upåklageligt.

Prøv engang at kigge på mediamac og her efter netbank, så vil du kunne
se det ene indlæg efter det andet om netop alt det bøvl og unødige
udgifter stort set alle banker skaber for Mac brugere.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/