Extremt billig webserver!
Fra : Tom Dissing

Dato : 05-02-03 00:22

Kender I en !
Tom

PS
Jeg har ikke brug for særligt meget plads.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-02-03 00:25

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Kender I en !
> Tom
>
> PS
> Jeg har ikke brug for særligt meget plads.

Har man ikke en gratis hos Tiscali?

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Tom Dissing

Dato : 05-02-03 01:34

Joe..
Det må jeg lige tjekke ud !
Tom

Jeg er nu mere interesseret I at ligge hos et lille privat firma !

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-02-03 01:48

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Jeg er nu mere interesseret I at ligge hos et lille privat firma !

<http://www.buydomains.dk>

Jeg bruger dog kun deres "omstilling".

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-02-03 02:01

Tom Dissing wrote:

> Jeg er nu mere interesseret I at ligge hos et lille privat firma !

Billigt og lidt plads er nogle relative størrelser, og du
skriver ikke noget kvalitet og seriøsitet, men du ka' ta' et
kik på www.goldenplanet.dk - de leverer nogle proff. produkter
til en rimmelig penge, og deres supporter er mac-bruger, så
"kemien" er ok....:)

Men ellers vælter det jo med discount web-hoteller, de har jo
priser helt ned til 9 kr pr. måned, men så kommer du også til
at ligge på en maskine, hvor du deler kapasitet og båndbredde
med flere tusinde andre...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 05-02-03 02:07

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Kender I en !

Kommer vel lidt an på hvad du mener er ekstremt billigt... Jeg har set
tilbud til 9 kr. pr måned og et andet sted til 10 kr. pr måned for
serverplads og mailkontoer. Dertil skal man huske at lægge
domæneregistrering og betaling af afgift til dk-hostmasters...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Tom Dissing

Dato : 05-02-03 10:50

Har købt domæne skal blot have det placeret!
Tom

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 05-02-03 08:07

"Tom Dissing" <tom@mir.dk> wrote in message news:BA66099E.26F8%tom@mir.dk...
> Kender I en !
> Tom
>
> PS
> Jeg har ikke brug for særligt meget plads.

Det kommer jo også an på hvad du mener med web-server. Hvis det "kun" skal
være til gammeldags statiske websider så kan man jo være overalt, men hvis
du f.eks. havde forestillet dig noget med web adgang til din egen database
(som selvfølgelig kun kører på en mac) så bliver udvalget jo straks mere
begrænser, serveren skal trods alt kunne køre det program som din web side
skal i kontakt med.

Så hvad er dit behov, statiske eller dynamiske web sider?

Fra : Tom Dissing

Dato : 05-02-03 10:49

Jeg skal blot kunne sende et par html sider op og have dem liggende der.
Vil naturligvis gerne kunne opdatere sitet, og vil da også gerne have en
enkelt mailaccount !
Tom

PS
Jeg har med andre ord ikke brug for noget fancy ( en proff server)
Serverplads ned til 5-10MB er fint.

PPS
Jeg har fået et par bud. Tjekker lige dem.

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 05-02-03 11:33

"Tom Dissing" <tom@mir.dk> wrote in message news:BA669C9B.2880%tom@mir.dk...
> Jeg skal blot kunne sende et par html sider op og have dem liggende der.
> Vil naturligvis gerne kunne opdatere sitet, og vil da også gerne have en
> enkelt mailaccount !

Jeg skal lige høre om du har oprettet dit domænenavn hos www.buydomains.dk
for hvis du har det, så har du jo allerede 3 mailaccounts som du selv kan
styre, fuldstændigt som du har lyst til, der er heller ingen grænser for
antallet af mails, og heller ingen begrænsninger i størrelsen, hverken for
enkelte mails eller i alt.

Fra : Tom Dissing

Dato : 05-02-03 11:39

Det har jeg ikke! (...Jeg skal lige høre om du har oprettet dit domænenavn
hos www.buydomains.dk)
Tom

Jeg har dog planlagt lige at tjekke deres tilbud ud, og se hvor
billigt/besværligt det er at overføre mit domæne derhen !?

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 05-02-03 13:21

"Tom Dissing" <tom@mir.dk> wrote in message news:BA66A864.2892%tom@mir.dk...
> Jeg har dog planlagt lige at tjekke deres tilbud ud, og se hvor
> billigt/besværligt det er at overføre mit domæne derhen !?

Hvis man vil have web sider skal man jo også købe et såkaldt "webhotel" ved
siden af selve domæneregistreringen. Det jeg mente var at dit behov for en
e-mail konto i hvert fald bliver løst på den måde.

Så mangler du selvfølgelig at have dine websider liggende et eller andet
sted. Jeg kender ikke så meget til hvordan det foregår andre steder, men
sådan som man gør hos buydomains.dk er i hvert fald så nemt at jeg ikke
brugte ret lang tid på at finde ud af hvordan jeg fik mit domænenavn til at
pege til det sted hvor mine websider befinder sig. Det er ikke ret mange
sider og det er lang tid siden de blev opdateret, men de ligger faktisk på
Landbohøjskolens studenterserver, det er der jeg er studerende.

Hvis jeg får en bedre serverplads en anden gang (eller hvis jeg afslutter
mit studie...), så kan jeg bare ændre opsætningen hos buydomains.dk, så
domænenavnet peger hen til det nye sted.

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 05-02-03 13:25

"Henrik G. Jacobsen" <nospam@brakmark.dk> wrote in message

PS, jeg glemte lige at sige, at det kunne jo være at du skulle tilmelde dig
et studie, så får du næsten altid gratis serverplads. Og ofte flere 100 Mb.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-02-03 13:46

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Kender I en !
> Tom
>
> PS
> Jeg har ikke brug for særligt meget plads.

Hvorfor lægger du det ikke bar ehos din egen udbyder ?

Billigt og godt er ikke 2 forenelige størrelser mht webservere.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Tom Dissing

Dato : 05-02-03 14:13

Fordi der ligger en server der I forvejen..
Og det jeg har gang I skal ikke være et sub.domain.dk
Tom

PS
Ellers en god ide.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-02-03 15:04

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Billigt og godt er ikke 2 forenelige størrelser mht webservere.

Der er godt nok kommet mange discount web-hoteller på markedet,
og selv om deres priser ligger på 9 til 12 kr. pr. md., så er
det jo ikke engang billigt.

Det er jo en ringe vare med en elendig ydelse de leverer, de
har jo bare taget en alm. maskine, hvorpå man normalt kun vil
placere 10 til 50 kunder, og isat en stor harddisk, så den kan
rumme op til 1.000 kunder.

Og support er en by i Rusland...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tom Dissing

Dato : 05-02-03 21:42

Jeg hoppede på en der koster 10 om måneden.
Det er OK, selv om at man skal betale et år frem, I starten.
Tom

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 05-02-03 18:08

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Kender I en !
> Tom
>
> PS
> Jeg har ikke brug for særligt meget plads.

Hvis man er jyde er viborgnet.dk måske noget?

- Jørgen

Fra : Christian Bech

Dato : 05-02-03 23:49

tietze@mail.dk (Jørgen Tietze) skrev:

>Hvis man er jyde er viborgnet.dk måske noget?

Der er blevet sagt mange grimme ting om Viborgnet, men man skal nok
heller ikke forlange for meget af et firme, hvis hovedsæde indtil for
nylig bestod af et skur.Desværre findes billedet ikke længere på
http://skur.ter.dk/

--
Christian

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-02-03 00:27

Christian Bech wrote:

> [...]
> heller ikke forlange for meget af et firme, hvis hovedsæde indtil for
> nylig bestod af et skur.Desværre findes billedet ikke længere på

Der er gemt en kopi af sitet fr 5. okt. 2001 på
http://web.archive.org/web/20011005165948/http://skur.ter.dk/
men billedet er desværre deffekt...

http://web.archive.org - er en rigtig sjov ting...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-02-03 23:36

In article <BA66099E.26F8%tom@mir.dk>, Tom Dissing wrote:
> Kender I en !
> Tom
>
> PS
> Jeg har ikke brug for særligt meget plads.

Hvis det skal være Apple, så køb en lille iPod. Du
kan få Linux til dem i dag, og køre apache på dem.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-02-03 00:04

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Hvis det skal være Apple, så køb en lille iPod. Du
> kan få Linux til dem i dag, og køre apache på dem.

Så vidt jeg kan se, så har Tom Dissing en ADSL med fast
TCP-IP fra Tiscali, så han kan godt sætte en lille bil-
lig web-server op, en gammel PowerMac der kan købes for
en under femhundredemand, og freewaren Quid Pro Quo, er
alt hvad han har brug for.

> listme@listme.dsbl.org

Er det bluf, eller virker denne e-mail adresse, så spamere
der har høstet adressen bliver blacklistet i dsbl.org...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Kiil

Dato : 06-02-03 00:20

in article 3E419852.ECB22196@niels-ebbesen.net, Niels Ebbesen at
info@niels-ebbesen.net wrote on 06/02/03 0:03:

> [...]
> lig web-server op, en gammel PowerMac der kan købes for
> en under femhundredemand, og freewaren Quid Pro Quo, er

Og en 100-mand til strøm om måneden. Man kommer langt for 100 kr. i
hostingverdenen idag....

--
/peter

Fra : Tom Dissing

Dato : 06-02-03 00:46

Der står flere maskiner og kører døgnet rundt altid, så det koster sgu en
del mere end en hund om måneden.
Og så har vi slet ikke set på hvad 512 kb/s upstream koster ( på fjerde år
!)
Tom

Fra : Tom Dissing

Dato : 06-02-03 00:44

Som nævnt tidligere er der allerede en server på denne IP, og jeg er ikke
interesseret I et sub-domæne på denne adresse.
Tom

On 06/02/03 0:03, in article 3E419852.ECB22196@niels-ebbesen.net, "Niels

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-02-03 01:17

Tom Dissing wrote:

> Som nævnt tidligere er der allerede en server på denne IP, og jeg er ikke
> interesseret I et sub-domæne på denne adresse.

Det kan da sagtens la' sig gøre serve flere domainer fra en
IP-adresse, men det kræver lidt mere end en gammel PowerMac
og Quid Pro Quo...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tom Dissing

Dato : 06-02-03 02:43

Enig !
Det kræver I mit tilfælde en del mere end de 512 Kbit/s vi har I upstream !
Tom
Desuden er det jer er på vej med, et lille forsøg, som jeg lige vil teste,
før jeg går videre.

Jeg er desuden på vej med endnu et tiltag, og det kommer sikkert også hen og
ligge hos "Min" nye udbyder.
Hvis de altså holder ...et vist niveau!

On 06/02/03 1:17, in article 3E41A997.C2D3F820@niels-ebbesen.net, "Niels

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-02-03 20:19

Tom Dissing wrote:

> Enig !
> Det kræver I mit tilfælde en del mere end de 512 Kbit/s vi har I upstream !

Jeg har taget et kik på http://www.mir.dk - og du skal dælme ha'
meget trafik på det site, hvis det ligger beslag på al din bånd-
bredde.

Jeg har også kun 512 Kilobit upstream, og www.photo-gallery.dk
har altså pænt meget trafik, 3 til 4.000 sider i døgnet, og bil-
leder fylder jo godt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-02-03 08:12

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Det kan da sagtens la' sig gøre serve flere domainer fra en
> IP-adresse, men det kræver lidt mere end en gammel PowerMac
> og Quid Pro Quo...!

Ikke meget. Linux kan gøre det på ovenstående.

Men så er det jo egentlig ikke en Mac mere :)
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-02-03 08:00

In article <3E419852.ECB22196@niels-ebbesen.net>, Niels Ebbesen wrote:

> Er det bluf, eller virker denne e-mail adresse, så spamere
> der har høstet adressen bliver blacklistet i dsbl.org...?

Det skulle virke. Se deres website.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-02-03 10:16

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Det skulle virke. Se deres website.

Så kunne det være sjovt at lægge den på nogle web-sites, for
jeg er ret sikker på, at adressehøsterne har flyttet deres
focus til www, da mange faker deres adr. på usenet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen