iMac og firmware
Fra : Thomas

Dato : 04-02-03 08:48

Efter et større systemcrash på min iMac 233 kan jeg ikke få en LaCie
cd-rom brænder til at køre igen. Toast kan ikke finde den. Var det
pga af brænderen at jeg i sin tid opdaterede firmware på iMacen?? Og
i givet fald skal dette gøres igen efter at 9.2.2 er blevet
geninstalleret? (Jeg har aldrig forstået hvad firmware er, kun at jeg
opdateret på et eller andet tidspunkt).
Tak for al hjælp.
Thomas

Fra : John Lauritzen

Dato : 04-02-03 09:22

heinesen@mail.dk writes:
> [...]
>i givet fald skal dette gøres igen efter at 9.2.2 er blevet
>geninstalleret? (Jeg har aldrig forstået hvad firmware er, kun at jeg
Måske er der nogle af Apples udvidelse med "Authoring Support" og
Discburner, der skal slås fra? Det skal de med min TEAC-brænder og Toast.

Venlig hilsen John

Fra : Thomas

Dato : 08-02-03 23:19

Har prøvet at slå Authoring Support fra og Diskburner fra, samt alle
firewire udvidelsesting fra. Det hjælper ikke.
Jeg kan se drevet i Apple Systemprofil, men Toast kan ikke finde en
brænder. Er det noger med Silverlining, eller bruger man ikke det
mere? Hvad med det der med Firmware som jeg har en fornemmelse af at
jeg måtte opdatere da jeg i sin tid satte drevet på - husker jeg
rigtigt eller har det ikke noget med det at gøre.

Tak for al hjælp,

Thomas

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-02-03 10:23

John Lauritzen writes:
> [...]
>Måske er der nogle af Apples udvidelse med "Authoring Support" og
>Discburner, der skal slås fra? Det skal de med min TEAC-brænder og Toast.

Jeg har lige haft samme problem, Det er ikke mig selv der fixede det, men
det var det var noget med at Diskburner og et par andre ting skulle slås
fra.

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Thomas

Dato : 10-02-03 17:52

Har nu prøvet at slå både Authoring Support og Diskburner fra, jeg har
også slået div Firewire-ting fra, men det er sikkert ligegyldigt. Nå,
men det virker stadig ikke. Mon der er andre ting der bør fjernes?
Det mærkelige (for mig i hvert fald) er at iMacen ser LaCie drevet i
systemprofil, og kan præcist gøre rede for at det er sluttet til
maskinen.
Gider dette nye ledetråde til nogen?

På forhånd tak,
Thomas

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-02-03 13:37

Thomas <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> geninstalleret? (Jeg har aldrig forstået hvad firmware er, kun at jeg
> opdateret på et eller andet tidspunkt). Tak for al hjælp. Thomas

Sørg for at FireWire Enabler udvidelserne er alået til i
Udvidelseskontrol.

--
Peter - http://titancity.com/ , http://haxor.dk/islamnyt/
BLOOD OF LUCIFER - KLIP DIT HÅR OG FÅ ET ARBEJDE!!!

Fra : Thomas

Dato : 04-02-03 22:02

Firewire???
Der er da ingen firewire i en iMac 233!!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-02-03 12:32

Thomas <heinesen@mail.dk> wrote:

> Firewire???
> Der er da ingen firewire i en iMac 233!!

UBS. =)

Fra : Thomas

Dato : 06-02-03 20:28

du mener vel USB

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-02-03 00:01

On Thu, 6 Feb 2003 20:28:00 +0100, Thomas wrote
(in message <631d6697.0302061127.2b15f909@posting.google.com>):

Er der ikke?! Øv!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk