TV-out på en G4 powerbook - OS X.
Fra : Peter C [2300S]

Dato : 03-02-03 23:41

Hej,

Jeg er helt ny i mac verdenen så har ikke ret meget styr på OS X endnu..
Nu har jeg fået styr på afspilning af diverse film formater, så nu mangler
jeg kun at få liv i mit TV out.

Jeg har smidt TV'et til via et composite kabel og så en SVHS -> composit
converter direkte i mac'en.
og så et scarstik i TV'et. Men hvordan kan jeg få aktiveret det i OS X? jeg
har kigget systeminstallingerne igennem,
men kan sgu ikke rigtig finde noget om tv-out nogle steder..?

Er det muligt at jeg eventuelt vil få problemer med farve billede på pga.
jeg bruger en converter?

På forhånd tak

/Peter

Fra : Peter Ursin

Dato : 04-02-03 08:40

"Peter C [2300S]" <PeterX@Kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men kan sgu ikke rigtig finde noget om tv-out nogle steder..?
>
> Er det muligt at jeg eventuelt vil få problemer med farve billede på pga.

Når du har koblet dig til fjernsynet går du ind under skærmindstillingerne,
trykker på "detect displays" (tror jeg det hedder), og voila så skulle
tv-skærmen gerne dukke op som valgmulighed.

mvh
Peter Ursin

Fra : Peter Kiil

Dato : 04-02-03 08:54

in article 3e3f6e4b$0$222$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, Peter Ursin at
zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com wrote on 04/02/03 8:40:

> Når du har koblet dig til fjernsynet går du ind under skærmindstillingerne,
> trykker på "detect displays" (tror jeg det hedder), og voila så skulle
> tv-skærmen gerne dukke op som valgmulighed.

Eller på 'Dubleringstasten' - F7.

--
/peter