Henvisningerne i docken ?
Fra : Tue Dissing

Dato : 02-02-03 12:39

Hej NG

er det nogen der kan fortælle mig hvor systemet lægger de henvisninger
man lægger ned ii docken ?
Vil nemlig være rart ikke at skulle bygge sin dock op igen når man laver
en clean install !

Tue

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 13:40

Tue Dissing <tue@somersault.dk> wrote:

> [...]
> man lægger ned ii docken ?
> Vil nemlig være rart ikke at skulle bygge sin dock op igen når man laver

Hej Tue....

Ikke forstået????

M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Tue Dissing

Dato : 02-02-03 14:18

Hej Tue....

Ikke forstået????

M.

Når du trækker et program ned på docken, så bliver den liggende !
Hvor bliver den henvisning lagt ???
Medmindre der ikke bliver oprettet en henvisning og det hele bliver lagt
i en fil !

Tue

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 14:35

> [...]

> Hvor bliver den henvisning lagt ???
> Medmindre der ikke bliver oprettet en henvisning og det hele bliver lagt

Hej Tue....

Jeg forstår det stadig ikke - man lægger ikke programmer i dock´en.

Man lægger henvisninger.

Dine programmer ligger i din Applications-mappe på første niveau - det
er dén med et A på, der er lavet af blyant og lineal.

Hvis du så vil kunne åbne et program fra dock´en - et program, du bruger
ofte, for eksempel. Så åbner du den mappe, programmet er i - fra den
mappe, der hedder Programmer.

Og i den mappe, hvor programmet er, er der også et programikon.

Dét ikon trækker du ned/hen i dock´en og slipper - så bliver det til en
henvisning, som du efterfølgende kan trykke på én gang for at åbne dit
program.

Der er INTET i dock´en, der ikke er andre steder.

Hej fra
Morten

Fra : Pernille Jensen

Dato : 02-02-03 16:08

> [...]

> Hvor bliver den henvisning lagt ???
> Medmindre der ikke bliver oprettet en henvisning og det hele bliver lagt

~/Library/Preferences/com.apple.dock.plist

- Pernille

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-02-03 16:05

Tue Dissing <tue@somersault.dk> wrote:
> er det nogen der kan fortælle mig hvor systemet lægger de henvisninger
> man lægger ned ii docken ?

I filen "com.apple.dock.plist" som ligger i
"brugere/bibliotek/preferences".

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html