.mac medlemsskab?
Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 30-01-03 18:32

Hej

Som kommende Mac bruger faldte jeg over .mac

hmm det lyder da meget godt men til 750 kr om aaret for?

Backup --- braend en cd eller lig det over paa en vens computer
virus --- Vaer lidt klog med hvad man henter
Mail --- den er god, men vil ikke af med min egen email

er der noget jeg har sprunget over, hvad menr folk om det??

--
Christian Precht-Jensen
christian@precht-jensen.dk

Fra : Tom Dissing

Dato : 30-01-03 18:42

Spild af penge !
Med mindre du rigtigt gerne vil have .mac som efternavn I din mailadresse..
Jeg vil I stedet foreslå at du køber domæne navnet JEG_Har_En_fed_Mac.dk (
eller hvad du nu kan finde på ) og så finder en udbyder hvor du kan få en
mail server..
Det koster det samme ( cirka 750 om året !!)
Tom

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 30-01-03 18:48

Christian Precht-Jensen <christian@precht-jensen.dk> wrote:

> hmm det lyder da meget godt men til 750 kr om aaret for?

Alt for dyrt. Glem .Mac indtil det komemr ned i pris. fx. 400 kr.

--
Peter - http://titancity.com/ , http://haxor.dk/islamnyt/
BLOOD OF LUCIFER - KLIP DIT HÅR OG FÅ ET JOB!!!

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-03 19:19

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Alt for dyrt. Glem .Mac indtil det komemr ned i pris. fx. 400 kr.

Jeg droppede PerRonne@mac.com da den holdt op med at være gratis. Da jeg
allerede bruger Retrospect Server til backup, og da jeg allerede har de
nødvendige faciliteter til e-mails fra cybercity, kan jeg ikke se nogen
grund til at betale $100/år for den service.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Morten Lind

Dato : 30-01-03 19:16

> [...]

> Mail --- den er god, men vil ikke af med min egen email
>
> er der noget jeg har sprunget over, hvad menr folk om det??

Ja, det er jo åbenbart en smagssag..... Jeg synes, det er en fed
detaille, og om det er mange penge, er jo relativt.

Skal du have en to-årig Virex(opdateringer i to år) skal du af med
omkring kr.700,-

Det er med i .Mac

Hvis du skal lave back-up af 2.4GB, skal du brænde mange CD´er, og
bagefter skal du rekonstruere det igen.

Det klarer BackUp på ingen tid....incl. "samlinger"

Du får 15MB til Mails alene - normalt får du 10.

Du får 100MB fri plads til hvadsomhelst, som er din fjernserver, du kan
få fat i fra din maskine, som stod den ved siden af.

Apple lægger free- & sharewareprogrammer ind til dig - til valgfri
afbenyttelse.

Du får et synkroniseringsprogram, så du kan kontakte din adressebog fra
hvilket som helst sted i verden.

Nem adgang til hjemmesideplads med skabeloner og aut.upload.

Der er mindst eet gratis spil og rabat på andre.

Og så er der jo lige mailadressen googlimoogli@mac.com, som er
IM-kompatibel.

Det er lige, hvad jeg umiddelbart kan huske, men dyrt - dét synes jeg
ikke, det er.

Er 18,- kr. for et Ciabatta-brød dyrt, når du selv kan bage det for 5,-
?

Med venlige anbefalinger fra
Morten

--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 19:43

On Thu, 30 Jan 2003 19:15:55 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fpm4vg.17pn5xm1b99m18N%mortenlind@mac.com>):

[kliiip]

Morten, kan du ikke lige låne mig $ 100 ? Jeg blev så bjergtaget af din
artikel.
Apropos vira, så fik jeg lige to mails fra min fætter i Canada, fra en mail
adresse som han har opgivet da han solgte sit multimedie firma der ‹ to mails
jeg har fået før, fra august og september. Han gætter på, at det måske er en
virus - og siger, at det jo ikke vil påvirke mig, da jeg har en Mac. Og det
har han jo ret i.
Bruger man virus beskyttelse på Mac klistrer man bare unødigt sin maskine til
med ting, der ikke er behov for. Kør en virus ting engang imellem fra en CD,
så er den hypokondri let overstået.
Men .Mac's backup ‹ den er sej! Og de 100 MB ‹ det er bare satans dyrt
alligevel. Havde de sagt 400 kr. som Peter Perlsø siger, så var det ok. Men
de skulle jo have jaget et par millioner væk fra deres iTools konti, he he.
Synkroniseringen af adressebogen er også fed.
Men som Per Rønne siger, jeg har allerede webmail og hjemmeside plads på
CyberCity Ciger.
Vi ses!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Alex Sobocki

Dato : 31-01-03 10:33

Det eneste problem med .mac er, at det er FOR BILLIGT.
Det mener jeg personligt.

Tænk på hvor mange penge (i forhold til markedsposition og deres
indtjening) bruger Apple på udvikling af kanon gode programmer og
tjenester. Sammenlign det måske med MicroSnot...

Lad nu være med at omregne alt du du bruger penge på til "er det nu det
værd?" Når du giver en 10,- til Dansk Røde Kors landsindsamling - hvad
får du der?

Venlig hilsen
Alex

P.S.
Køb .mac og gi' gerne en 20,- næste gang til Røde Kors!
Tak!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-01-03 10:49

Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> writes:

> Tænk på hvor mange penge (i forhold til markedsposition og deres
> indtjening) bruger Apple på udvikling af kanon gode programmer og
> tjenester. Sammenlign det måske med MicroSnot...

Apples software er kun for at lokke folk til at købe Apples hardware.

Det synes jeg til gengæld de slipper meget godt fra :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 31-01-03 11:03

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Apples software er kun for at lokke folk til at købe Apples hardware.
>
> Det synes jeg til gengæld de slipper meget godt fra :)

Tænk, det er faktisk lidt sjovt, for mit valg var styret af design´et(Og
af at den gamle havde haft både Classic og Performa)

Da jeg købte den grønne iMac i 1998, vidste jeg slet ikke, at den
indeholdt software, men sådan er vi jo så forskellige

M.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 30-01-03 19:26

mortenlind@mac.com writes:

> [...]
>

>--
>Hverken enten eller, blot både og....(ML)
>Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

SÅDAN MORTEN!
Endelig en der er positiv. De fleste her inde brokker sig altid over at
alting er for dyrt. De vil have kvalitet til skodpriser

Når jeg får ny maskine med OSX, så køber jeg med glæsde en mac.com
adresse, selvom jeg har emailadresser nok, men alt det smarte der følger
med, uhm!

bedste hilsen Hanne

Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.