/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
TDC optaget?
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 30-01-03 10:36

De seneste par dage er min modemforbindelse til TDC blevet kraftigt
generet af, at opkaldsnummeret (16110) melder 'optaget'.
Det har jeg aldrig tidligere oplevet i et sådant omfang - hvad sige I
(måske at det ved I ikke, for alle bruger ADSL nowadays?!)

--
med venlig hilsen
Hans

 
 
Martin Petersen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 30-01-03 11:08

Kører fint herfra. Dog kan jeg ikke komme ind på TDC's webmail-side. (Se
evt. anden tråd.)

Har du prøvet at kigge på TDC's "driftsinformation"

http://kundeservice.tdconline.dk/driftsinformation/

når det en gang imellem lykkes dig at komme på?
Det hænder jo at en forklaring kan findes der.

v.h
Martin

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> De seneste par dage er min modemforbindelse til TDC blevet kraftigt
> generet af, at opkaldsnummeret (16110) melder 'optaget'.
> Det har jeg aldrig tidligere oplevet i et sådant omfang - hvad sige I
> (måske at det ved I ikke, for alle bruger ADSL nowadays?!)

Hans H.V. Hansen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 31-01-03 17:10

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Kører fint herfra. Dog kan jeg ikke komme ind på TDC's webmail-side. (Se
> evt. anden tråd.)
>
> Har du prøvet at kigge på TDC's "driftsinformation"
>
> http://kundeservice.tdconline.dk/driftsinformation/
>
> når det en gang imellem lykkes dig at komme på?
> Det hænder jo at en forklaring kan findes der.

Nu har jeg prøvet - der står kun oplysninger vedr. ADSL!
Om det så skyldes, at der ikke _er_ andre problemer, eller om TDC
nuomstunder kun interesserer sig for ADSL, ved jeg ikke?
Men jeg får stadig 'optaget' på 16110 ved ca. hvert andet opkald!

--
med venlig hilsen
Hans

Martin Petersen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 31-01-03 17:45

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Men jeg får stadig 'optaget' på 16110 ved ca. hvert andet opkald!

Hvis du har checket alt hvad checkes kan, i dine egne
modemindstillinger, synes jeg da du skal ringe el. maile til
TDC-support.
Det kan jo sagtens være den lokale "indgang" til 16110 der har det
skidt.
Har du forresten prøvet andre opkaldsnumre? (Er der ikke nogle
reservenumre man kan ringe til, men som koster ud over abbonementet? En
gang kunne man kalde 16101 ...)

Hans H.V. Hansen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 31-01-03 22:58

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:
>
> > Men jeg får stadig 'optaget' på 16110 ved ca. hvert andet opkald!
>
> Hvis du har checket alt hvad checkes kan, i dine egne
> modemindstillinger

Ja, jeg har en PC og denne Mac stående side om side - med hver sit modem
forbundet til samme tlf.stik; og de opfører sig ens!


>, synes jeg da du skal ringe el. maile til
> TDC-support.

Ja, det vil jeg gøre!

.....

> Har du forresten prøvet andre opkaldsnumre? (Er der ikke nogle
> reservenumre man kan ringe til, men som koster ud over abbonementet? En
> gang kunne man kalde 16101 ...)

Jeg ved det faktisk ikke - men mit abonnement ('Nettid') forudsætter, at
jeg bruger nævnte nummer, så det ville ikke hjælpe mig stort, selvom
andre numre virkede bedre!


--
med venlig hilsen
Hans

Hans H.V. Hansen (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 04-02-03 15:23

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
....
> Hvis du har checket alt hvad checkes kan, i dine egne
> modemindstillinger, synes jeg da du skal ringe el. maile til
> TDC-support.
> Det kan jo sagtens være den lokale "indgang" til 16110 der har det
> skidt.

Tro det eller la' vær'! Jeg har netop modtaget flg. svar fra TDC:

"Tak for din henvendelse.

Dit problem er for omfattende til, at det er hensigtsmæssigt at løse via
e-mail.

Jeg vil derfor bede dig ringe til vores Hotline på 80808035 og bestille
en tid, hvor vi ringer tilbage til dig og løser problemet."

Tisyneladende mener TDC altså, at det (kun) er *mig*, der har et problem
- jeg er spændt på at høre deres forklaring, i betragtning af at
problemet opstod samtidigt på to adskilte computere, der kører tre
forskellige styresystemer! :)

Min 'konsultation' er nu berammet til førstkommende fredag; jeg skal
orientere jer om udfaldet.

--
med venlig hilsen
Hans

Martin Petersen (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 04-02-03 17:49

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
> ...
> > Hvis du har checket alt hvad checkes kan, i dine egne
> > modemindstillinger, synes jeg da du skal ringe el. maile til
> > TDC-support.
> > Det kan jo sagtens være den lokale "indgang" til 16110 der har det
> > skidt.
>
> Tro det eller la' vær'! Jeg har netop modtaget flg. svar fra TDC:
>
> "Tak for din henvendelse.
>
> Dit problem er for omfattende til, at det er hensigtsmæssigt at løse via
> e-mail.
>
> Jeg vil derfor bede dig ringe til vores Hotline på 80808035 og bestille
> en tid, hvor vi ringer tilbage til dig og løser problemet."
>
> Tisyneladende mener TDC altså, at det (kun) er *mig*, der har et problem
> - jeg er spændt på at høre deres forklaring, i betragtning af at
> problemet opstod samtidigt på to adskilte computere, der kører tre
> forskellige styresystemer! :)
>
> Min 'konsultation' er nu berammet til førstkommende fredag; jeg skal
> orientere jer om udfaldet.

Sikke en gyser! Glæder mig til at høre hvad der er i vejen. (Og om de
kan finde ud af det ...)
Martin

Hans H.V. Hansen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 11-02-03 11:06

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
...
> Sikke en gyser! Glæder mig til at høre hvad der er i vejen. (Og om de
> kan finde ud af det ...)


Hm...så må jeg vist desværre skuffe dig!:

Jeg blev som aftalt ringet op i fredags, hvor jeg kort resumerede
problemet; 'konsulenten' oplyste, at der _kunne_ være et problem med
forbindelses - uden for huset.
Han ville få dette kontrolleret og melde tilbage. Få min. senere
meddelte han, at der ingen fejl kunne konstateres.
Hn bad mig så kalde op til modempuljen (vi snakkede på 'mobilos'),
hvilket jeg gjorde - jeg fik 'optaget-tone'.
Han bad mig dernæst forsøgsvis ændre opkaldnummeret fra '16110' til
'16110,,,'(!), hvilket jeg gjorde: stadig 'optaget'!
Så mente han, at det også kunne være 'noget' inde i huset, der
genererede fejlen, men han kunne ikke lige konkretisere det! :)
Dér skiltes vi med en aftale om, at jeg skulle holde forholdet under
obeservation og melde tilbage senere.

Problemet er der stadig: I går aftes ved midnatstid kom jeg en enkelt
gang først i kontakt ved 4. opkald.


--
med venlig hilsen
Hans

Morten Lind (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 11-02-03 11:17

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
> ..
> > Sikke en gyser! Glæder mig til at høre hvad der er i vejen. (Og om de
> > kan finde ud af det ...)
>
>
> Hm...så må jeg vist desværre skuffe dig!:
>
> Jeg blev som aftalt ringet op i fredags, hvor jeg kort resumerede
> problemet; 'konsulenten' oplyste, at der _kunne_ være et problem med
> forbindelses - uden for huset.
> Han ville få dette kontrolleret og melde tilbage. Få min. senere
> meddelte han, at der ingen fejl kunne konstateres.
> Hn bad mig så kalde op til modempuljen (vi snakkede på 'mobilos'),
> hvilket jeg gjorde - jeg fik 'optaget-tone'.
> Han bad mig dernæst forsøgsvis ændre opkaldnummeret fra '16110' til
> '16110,,,'(!), hvilket jeg gjorde: stadig 'optaget'!
> Så mente han, at det også kunne være 'noget' inde i huset, der
> genererede fejlen, men han kunne ikke lige konkretisere det! :)
> Dér skiltes vi med en aftale om, at jeg skulle holde forholdet under
> obeservation og melde tilbage senere.
>
> Problemet er der stadig: I går aftes ved midnatstid kom jeg en enkelt
> gang først i kontakt ved 4. opkald.

Hej Hans....

I min kolonihave har jeg TDC´s basis, som jeg bruger på en gammel iMac
med internt modem.

Jeg ringer 16101.......(Kunne det ikke være det nummer, "supporteren"
foreslog? - det kan jo være svært at høre, når musikken spiller).

Og en sidste ting.....Skal dit opkald forbi en telefonsvarer, du ikke
har aflyttet?.....Også svarerservice på centralen......for hvis du skal
det, altså forbi en telefonsvarer, så tror jeg, det er derfor.

Hej fra
Morten


--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)
http://www.belzebub.biz

Hans H.V. Hansen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 11-02-03 17:30

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:
.....
> I min kolonihave har jeg TDC´s basis, som jeg bruger på en gammel iMac
> med internt modem.
>
> Jeg ringer 16101.......(Kunne det ikke være det nummer, "supporteren"
> foreslog? - det kan jo være svært at høre, når musikken spiller).

Næh, det *var* tre kommaer - SVJV *skal* NetTid benytte 16110(?)
Jeg kunne muligvis benytte 16101, men så måtte jeg utvivlsomt betale
'basis-takst'! :(
>
> Og en sidste ting.....Skal dit opkald forbi en telefonsvarer, du ikke
> har aflyttet?.....Også svarerservice på centralen......for hvis du skal
> det, altså forbi en telefonsvarer, så tror jeg, det er derfor.

Ja, vi har tlf. svarer på centralen - men hvis den er ubesvaret, får man
'modemet kunne ikke finde en klartone', ikke 'optaget'


--
med venlig hilsen
Hans

Hans H.V. Hansen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 13-02-03 10:40

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:
....
> Ja, vi har tlf. svarer på centralen - men hvis den er ubesvaret, får man
> 'modemet kunne ikke finde en klartone', ikke 'optaget'

Problemet er nu *muligvis* løst!:

I går aftes flyttede jeg tlf.-ledningerne længst muligt væk fra
'spaghettibundtet' bag computerne (tre styks + diverse modemer,
printere, scannere m.v.)

I forbindelse med den efterfølgende halve snes opkald har der i hvert
fald ikke været 'optaget'! [ :) ]


--
med venlig hilsen
Hans

Peter Bjørn Perlsø (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 02-02-03 15:56

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> De seneste par dage er min modemforbindelse til TDC blevet kraftigt
> generet af, at opkaldsnummeret (16110) melder 'optaget'.
> Det har jeg aldrig tidligere oplevet i et sådant omfang - hvad sige I
> (måske at det ved I ikke, for alle bruger ADSL nowadays?!)

TDC er et lortemonopolfirma. Skift til en konkurrent - Get2Net eller
Cybercity.

--
Peter - http://titancity.com/ , http://haxor.dk/islamnyt/
BLOOD OF LUCIFER - KLIP DIT HÅR OG FÅ ET ARBEJDE!!!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste