Hd-icon flytter sig
Fra : Per Madsen

Dato : 29-01-03 11:03

Jeg har et harddisk icon liggende på mit skrivebord, som bliver ved med
at flytte sig efter opstart. Er der en prefs. fil der er korrupt?
Hvorfor bliver den ikke liggende hvor jeg vil ha' den? Kører 10.2.3

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-01-03 14:22

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Jeg har et harddisk icon liggende på mit skrivebord, som bliver ved med
> at flytte sig efter opstart. Er der en prefs. fil der er korrupt?
> Hvorfor bliver den ikke liggende hvor jeg vil ha' den? Kører 10.2.3

En hæftig gang Albani kl. 11 om formiddagen....... ? Tror du ikke at du
burde komme til City her på lørdag og så hygge dig med nogle af de kolde
?

Med hensyn til dit løsslubne harddisk ikon kan jeg ikke hjælpe dig.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-01-03 23:09

> [...]

> at flytte sig efter opstart. Er der en prefs. fil der er korrupt?
> Hvorfor bliver den ikke liggende hvor jeg vil ha' den? Kører 10.2.3

Til min store undren har jeg oplevet det samme - men kun nogle få gange.
Ikonet plejer at ligge helt oppe til højre, men somme tider flytter det
sig ned på skrivebrodet et eller andet sted (hvor der er - bedre? -
plads). Aner ikke hvorfor.

Forleden dag havde mit HDikon pludseligt fire tværgående sorte striber
.... hvad betyder det egentligt? De er væk igen, kan jeg så tilføje.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 29-01-03 23:44

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> Ikonet plejer at ligge helt oppe til højre, men somme tider flytter det
> sig ned på skrivebrodet et eller andet sted (hvor der er - bedre? -

Jeg har en lumsk mistanke om, at det kan have noget med usynlige filer
at gøre. Hvis I har sat skrivebordet til at være organiseret alfabetisk,
og der så kommer usynlige filer på skrivebordet, vil harddisken nok
flytte sig.

Hvis I går ind i terminal og skriver ls, får I en oversigt over
home-mappen. Derefter cd Desktop, så I kommer ind i skrivebords-mappen.
Med ls igen kan man så se hvad der liger af synlige og usynlige filer på
skrivebordet og måske få mysteriet løst!

Venlig hilsen Mikkel

--
Mikkel Pagh
Berlin

Fra : Per Madsen

Dato : 30-01-03 01:19

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> [...]
> Med ls igen kan man så se hvad der liger af synlige og usynlige filer på
> skrivebordet og måske få mysteriet løst!

Pudsigt nok er hd iconet pludseligt holdt op med at flytte sig?!
Mystisk!!!!
Prøvede at gøre som du skrev, men der lå ingen usynlige filer.
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 30-01-03 13:51

Per Madsen wrote:

> Pudsigt nok er hd iconet pludseligt holdt op med at flytte sig?!
> Mystisk!!!!
> Prøvede at gøre som du skrev, men der lå ingen usynlige filer.

Har oplevet fænomenet, det forekommer kun når jeg har "rod" på
skrivebordet, så forklaringen om usynlige filer er bestemt ikke
usansyenlig. Har ikke sat skrivebordet til at rette ind til net så det
kan vel ikke være det ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou