AW>DavidBlangstrup
Fra : Morten Lind

Dato : 28-01-03 19:47

David, i dit nyhedsbrev kan man redigere - det er vel ret beset ikke
meningen, er det?

Man må kunne lave et færdigt dokument, eller har du bare glemt at gemme
det, i din overstrømmende iver efter at vise os dit suveræne produkt.

Hvis du gider, må du gerne sende en "brugsanvisning"

På den anden side, er det vel kun AW brugere, der kan få gavn af det?

Hej fra
Morten

--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-01-03 20:30

On Tue, 28 Jan 2003 19:47:13 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fpihe8.vhzcmj1f8n35sN%mortenlind@mac.com>):

> [...]
>
> Hvis du gider, må du gerne sende en "brugsanvisning"
>
> På den anden side, er det vel kun AW brugere, der kan få gavn af det?

Nej, du kan også redigere i siderne i web-tab'en fra Apple. Men du kan ikke
save til siden, kun ned på din egen harddisk.
En brugsanvisning? Det er nemt. Du laver et AppleWorks dokument og saver som
dituje.cwk (huske cwk) og læg det op på din server. Det er så enkelt.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Morten Lind

Dato : 28-01-03 21:06

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> dituje.cwk (huske cwk) og læg det op på din server. Det er så enkelt.

Tacker so mycket....Skal dokumentet hedde dituje? Men det er stadig kun
AW-brugere, der kan se, ikk´?
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-01-03 21:38

On Tue, 28 Jan 2003 21:06:12 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fpil6q.mozb5g4ptg3gN%mortenlind@mac.com>):

[kliip]

Jo.

Fra : N/A

Dato : 30-01-03 09:06

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 09:06

On Thu, 30 Jan 2003 0:22:59 +0100, Eolake Stobblehouse wrote
(in message <290120032322592849%eolake@maccreator.spamremove.net>):

> Man kan se filen i en browser. Men der kommer noget meget underholdende
> gubblediguk når man klikker på den.

Ja, det er jo ikke ligefrem meningen at den skal ses i en browser, hvad den
da heller ikke kan. Det smarte er, at man kan lægge AppleWorks .cwk filer
direkte på nettet til _andre_ AppleWorks brugere.
Se forresten mine forbedringer, nu virker hover over links.
(Man tager det ord, man vil lave til et link men bruger _ikke_ den sædvanlige
metode, da det vil tage tre museklik at få et link gjort clickable så -- i
stedet laver man ordet blåt, understreger det, cut'er det ud (sic) og paster
det ind i Paint. Her putter man en myresti (punkteret markering) netop
omkring ordet, cut' er det igen og paster det ind som floating element i
nyhedsbrevet (eller hvad man nu har gang i). Man gør plads inline i teksten,
flytter sit floating paint link derhen, _og_ laver nu et link ud af det på
den sædvanlige måde. Voila, sådan har de smarte Apple-folk lavet denne
work-around -- og tak til Finn Løvenkrands, som pillede dokumentet fra
hinanden. Man bliver nok nødt til at prøve det selv, at læse det her giver
vist ikke så meget mening.

Fra : Morten Lind

Dato : 30-01-03 15:02

> [...]

> work-around -- og tak til Finn Løvenkrands, som pillede dokumentet fra
> hinanden. Man bliver nok nødt til at prøve det selv, at læse det her giver

Hviske, hviske..:"må man godt bruge noget andet end paint?"
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 16:43

On Thu, 30 Jan 2003 15:02:16 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fpltqc.dw76ed1kk22psN%mortenlind@mac.com>):

[kliip]

> Hviske, hviske..:"må man godt bruge noget andet end paint?"
> M.

Que? Jeg mener male-delen af ÆbleFabrikken på dansk.

Fra : Morten Lind

Dato : 30-01-03 17:05

> [...]

> [kliip]

> Que? Jeg mener male-delen af ÆbleFabrikken på dansk.

Nåeh.......DEN.......dén kender jeg godt.....
(Jeg skal lige vænne mig til din termologi).

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 19:48

On Thu, 30 Jan 2003 17:04:40 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fplz7t.4ib68n8rypbiN%mortenlind@mac.com>):

> Nåeh.......DEN.......dén kender jeg godt.....
> (Jeg skal lige vænne mig til din termologi).

Det er federe at køre et us system, ikke sandt, Jonas? Så er terminologien
nemlig på plads når man sidder og læser alt det udenlandske. Ved du,
hvad en søppelbøtte er? Det er skraldespanden på norsk! Blev nødt til at
spørge dem på no.it.os.mac.diverse - den norske nyhedsgruppe, som faktisk er
ret skæg at følge med i... og belærende også. De har forresten en liste hvor
de alle har skrevet lidt om sig selv og lagt et billede ved. Var det ikke
noget?

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-01-03 22:33

> [...]

> hvor de alle har skrevet lidt om sig selv og lagt et billede ved. Var det

Hvorfor skulle vi dog sidde at læse om en masse nordmænd, vi ikke
kender?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 23:24

On Thu, 30 Jan 2003 22:32:50 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1fpmelk.vwtz4q1mz0xnkN%henrik@muenster.dk>):

> Hvorfor skulle vi dog sidde at læse om en masse nordmænd, vi ikke
> kender?

Fordi det er kjæmpefint! Jeg mener selvfølgelig at vi skulle gøre det samme
her og det ved du godt og jeg ved godt, at det bare er den tørre vestenvinds
humor og Hjerting og alt det der, måske for mange timer i sadlen, det
afbryder blodtilførslen til de ædlere dele men det ved du vel også alt om, du
der er læge men vidste du, at nordmændene læser denne gruppe?
- Hvad er du, spurgte manden.
- En kendsgærning, svarede han og tyggede småt med kæberne.

Fra : Morten Lind

Dato : 31-01-03 10:08

> [...]

> - Hvad er du, spurgte manden.
> - En kendsgærning, svarede han og tyggede småt med kæberne.

*LOL**LOL*
M.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 30-01-03 23:45

David Blangstrup wrote:

Klipti-klip

> De har forresten en liste hvor
> de alle har skrevet lidt om sig selv og lagt et billede ved. Var det ikke
> noget?

Den er jeg med på, måske med en tilføjelse: Maskine/r og OS....

--

Mvh.

Henrik Lindskou