USB virker ikke under Classic?!
Fra : Peter Theglev

Dato : 28-01-03 08:10

Hej

Jeg kører 10.2.3 uden problemer, men når jeg starter Classic op, kan jeg
ikke se mine USB enheder. Systemprofil si'r der ikke er nogen enheder,
men det er der skam ...

Nogen gode idéer?

Venligst
Peter

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 28-01-03 08:59

Peter Theglev <peter.theglev@adpeople.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kører 10.2.3 uden problemer, men når jeg starter Classic op, kan jeg
> ikke se mine USB enheder. Systemprofil si'r der ikke er nogen enheder,

Classic er kun en Mac OS 9 simulator og ser ikke selv de eksterne
enheder. De ses af OS X og alle drivere til USB-enheder skal derfor være
installeret i Mac OS X.

--
preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Peter Theglev

Dato : 28-01-03 10:23

Ja, men jeg KAN jo netop se alle USB enhederne under OSX

Fra : Michael Holm

Dato : 28-01-03 14:11

> Ja, men jeg KAN jo netop se alle USB enhederne under OSX

hvilke usb enheder drejer det sig om ?

når du skriver :

så mener du Apple System Profiler i classic.. eller hur ?

p.s. det bliver nemmer hvis du svarer nedenunder det du svare på
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Peter Theglev

Dato : 28-01-03 14:49

Michael Holm wrote:

> hvilke usb enheder drejer det sig om ?
Helt specifikt en iMate USB dongle til at køre QuarkXPress med.
Udvidelsen er i systemmappen.

> når du skriver :

> så mener du Apple System Profiler i classic.. eller hur ?
Ja, i Classic. Under OSX kan jeg godt se USB enhederne

> p.s. det bliver nemmer hvis du svarer nedenunder det du svare på
10-4

Fra : Michael Holm

Dato : 28-01-03 15:44

>Peter Theglev <peter.theglev@adpeople.dk> wrote:

>Ja, men jeg KAN jo netop se alle USB enhederne under OSX

> Helt specifikt en iMate USB dongle til at køre QuarkXPress med.
> Udvidelsen er i systemmappen.

det mener jeg andre har haft problemer med, skal prøve om jeg kan finde
indlægget lidt senere..
(hvis ikke nogen andre når at svare inden

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-01-03 15:50

Peter Theglev <peter.theglev@adpeople.dk> wrote:
> Helt specifikt en iMate USB dongle til at køre QuarkXPress med.
> Udvidelsen er i systemmappen.

Der er ikke nogen systemmappe i OS X.

> Ja, i Classic. Under OSX kan jeg godt se USB enhederne

Du skal installere iMate OS X 1.5.3.
I Systemindstillinger/iMate (OS X) skal du vælge om OS 9 eller OS X skal
overtage kontrollen af iMate når Classic startes.
--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Peter Theglev

Dato : 28-01-03 16:15

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Der er ikke nogen systemmappe i OS X.

> Du skal installere iMate OS X 1.5.3.
> I Systemindstillinger/iMate (OS X) skal du vælge om OS 9 eller OS X skal
> overtage kontrollen af iMate når Classic startes.

Se, nu sker der jo noget!
Så langt så godt - nu skal jeg bare ha' skidtet til at printe under Classic.

Peter

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-01-03 03:40

Hej Peter

Netop, men driverne skal nu også være tilstede i mappen 'Udvidelser' /
'Extensions' i din Mac OS 9.x systemmappe.

Har du prøvet at starte op i ren OS 9.x? - Hvad sker der så?

mvh. Erik Richard