iBook og AppleCare?
Fra : johan

Dato : 26-01-03 18:25

hey Mac'ies

Jeg er blevet forelsket i iBooken (og har faktisk været det i et stykke
tid). Men jeg har lige et spørgsmål ang. garanti og AppleCare. Jeg har hørt,
at den er noget stærkere end "storebroren" Titanium PowerBooken. Men det er
jo en bærbar og jeg har tænkt mig at bruge den som én, så muligheden for at
noget går i stykker, er der jo!
- jeg hører ikke til dem, der køber extra forsikringer, men på den anden
side, så har jeg heller aldrig ejet en bærbar før. Jeg er faktisk
førstegangs mac køber - hurra for det - jeg har dog arbejdet med mac og
har venner, der arbejder med det og sikkert har en masse tip og hjælp, hvis
det skulle komme til det. Så "support-delen" af en AppleCare er relativt
begrænset. Ellers er I der jo ;-D. Men dækker AppleCare bedre (ud over det
extra år!), end den danske "2 års reklamtionsret"? Og i sidste ende - er det
de EXTRA 2500,- værd?

Speak up! - johan

Fra : [5220] maciek

Dato : 26-01-03 18:53

johan <joeyj0007@hotmailFJERN.com> wrote:

> Speak up! - johan

Jeg kører nu med min ibook nr. 2. Jeg har haft en ibook500cd før og nu
har jeg en ibook700combo.

iBook500 (totalforsikring hos Elgiganten, 1000kr)

4 måneder henne: tabt på gulvet pga. et kabel havde sat sig fast i min
sko.
Reperation: Nyt stik til strøm, ny strømadapter.
Tid for reperation: 2 måneder (fejl i Elgigantens logistik)

7 måneder henne: Batteriets standbytid nede på 1t 45m ved fuld opladning
Reperation: Apple fremsendte et nyt batteri efter ca. 2 dage

1 år henne: Baggrundsbelysning på skærm defekt.
Reperation: Ny skærm, dækket af Apple std. 1 årig garanti.
Tid for reperation: 4 dage incl. forsendelse med DHL (Apple sender en
pakke som maskinen skal transporteres i)

1 år, 3 mdr. henne: Batteriladetid igen nede på 1t 45m
Reperation: Afleveret til Elgiganten ca. 2 uger siden. Ikke hørt nærmere

iBook700 (uden forsikring):

2 måneder henne: Batteri dødt (helt). Alle 4 lamper lyser hele tiden, og
computeren kan ikke køre på det.
Reperatio: Apple fremsendte i løbet af få dage et nyt batteri samt en
pakke til det gamle, som skulle sendes tilbage.

jeg er generelt glad for min ibook. Lad os håbe at der ikke sker mere.

mvh. Maciek

Fra : johan

Dato : 26-01-03 20:51

"[5220] maciek" <macfreak_slet_@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> pakke til det gamle, som skulle sendes tilbage.
>
> jeg er generelt glad for min ibook. Lad os håbe at der ikke sker mere.

Jeg kan godt se du har været uheldig med din iBook - men mht. extra
forsikring, ville de nævnte ting (bortset fra "tabt på gulvet"), så ikke
også blive dækket uden extra forsikring? Selvfølgelig ville en
totalforsikring til 1000,- være god, men da jeg køber den på apple.dk, så er
applecare den eneste mulighed for tillægsforsikring! Og den dækker vist ikke
tyveri! (så vidt jeg ved?)

- johan

Fra : [5220] maciek

Dato : 27-01-03 00:20

> [...]

> applecare den eneste mulighed for tillægsforsikring! Og den dækker vist ikke

Du kan også købe den i ElectricCity, den er billigere end på Apple.dk.
Alle de ting som var galt med computeren er dækket af Apples standard
garanti, bortset fra hvis man taber sin computer... :((

Fra : johan

Dato : 27-01-03 17:59

> Du kan også købe den i ElectricCity, den er billigere end på Apple.dk.
> Alle de ting som var galt med computeren er dækket af Apples standard
> garanti, bortset fra hvis man taber sin computer... :a((

Jeg var faktisk nede i ElectricCity i dag og du har ganske ret, den store
model var faktisk signifikant billigere! Meeen desværre er det sjældent, så
godt som det ser ud - jeg spurgte om de havde flere 14" iBooks og det havde
de ikke (selvom de havde prisskilte) - og de får heller ikke flere 14" -
jaaa, så typisk !! Og en totalforsikring hos dem ville koste ligeomkring
2000,- og det er alligevel billigt, da den dækker bedst af de, jeg har
undersøgt.

- johan