Hjælp til brænder indkøb
Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 26-01-03 18:01

Hej Gruppe.

Jeg skal hjælpe min fader, som har en mac og en pc, med at finde en billig
løsning på en cd-brænder. Det er primært filer fra mac'en (hans midi halløj)
der skal brændes. Det er vist en af de første G3 powermacs han har (ca 400
MHZ)

1: Kan det passe at der ikke umiddelbart kan sættes en almindelig 500 kr's
IDE brænder i MAC'en?
2: Er det (såfremt ovenstående ikke er muligt) muligt at lave en
netværksløsning, med en billig brænder i pc'eren, uden at skulle købe
special netværks software? Kunne dette evt. laves ved at køre en ftp server
på den ene maskine, så burde filerne vel kunne overføres, selvom maskinerne
ikke kan netværke med hinanden i traditionel forstand(jeg antager at en mac
også kan bruge tcp/ip)?

Med venlig hilsen

Anders O, en frafalden mac'er

Fra : Mikael Kern

Dato : 26-01-03 20:14

Køb en Yamaha CRW-F1, det er kram og spiller bare her i huset.
44-24-44! Og er kommet ned på ca. 600,-!

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 26-01-03 21:36

"Mikael Kern" <"øvspampost"@kern.dk> wrote in message
> [...]
> EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk
>
> Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark

ok, lyder lovende. Er det en scsi, eller er mac'en compatibel med nogle ide
drev? Følger der mac software med, eller har mac'en indbygget brænder
software?

mvh
Anders O

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 26-01-03 22:46

[8260]Anders Olesen wrote:
> [...]
> ikke kan netværke med hinanden i traditionel forstand(jeg antager at en mac

Det vil hjælpe lidt hvis du oplyser lidt om dit styresystem.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Mikael Kern

Dato : 27-01-03 01:28

Der var jeg for hurtig; nu har jeg læst, hvad du skrev. Der er tale om
en ældre G3/400MHz? Sig mig er den ikke Blå/Hvid. Eller iMac? Hvis den
er 400MHz, er den ikke særlig gammel (i G3 klubben) og så har den slet
ikke SCSI på bundkortet. Du kunne jo kigge på det CD ROM drev der
sidder i - det er IDE/ATA.

Der findes også billigere brændere end Yamaha, men check lige at de
kan køre sammen med dit system.

mvh Mikael Kern

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 27-01-03 23:20

> [...]
> EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk
>
> Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark

hmm, nu præcces du jo mine yderst beskedne mac kundskaber til kanten
Jeg tror netop mit problem er, at jeg ikke helt har styr på hvor jeg kan
chekke om brænderen kan køre med min fader OS. Har apple en hjemmeside, hvor
dette specificeres? Jeg synes ikke der er så mange brænderproducenter, der
nævner mac compatibilet...

Mvh
Anders O

Fra : Steen Larsen

Dato : 27-01-03 23:39

Prøv på xlr8yourmacs Drive Compatibility Database: <http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso> her er en masse brugeres erfaringer samlet.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 28-01-03 18:15

> Prøv på xlr8yourmacs Drive Compatibility Database:
<http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso> her er en masse
brugeres erfaringer samlet.

Takker, den kigger jeg på.

Mvh
Anders O

Fra : Mikael Kern

Dato : 28-01-03 01:00

> Jeg tror netop mit problem er, at jeg ikke helt har styr på hvor > > jeg kan
> chekke om brænderen kan køre med min fader OS.

I æble-menuen: Apple System Profiler kan du finde ud af præcis hvilken
Mac, drev, styresystem osv.

Prøv at poste resultatet her.

mvh Mikael Kern

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 28-01-03 18:14

> I æble-menuen: Apple System Profiler kan du finde ud af præcis hvilken
> Mac, drev, styresystem osv.
>
> Prøv at poste resultatet her.
>
> mvh Mikael Kern
> --
ok, det gør jeg senest imorgen. Tak for din hjælp sålangt.

Mvh
Anders O

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 30-01-03 00:29

"[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> wrote in message
> [...]
> kan

> ok, det gør jeg senest imorgen. Tak for din hjælp sålangt.

Her er så resultaterne:
Powermac 1,2
MaskinID 406
G4 350 MHZ
Mac OS 9.1

Håber det kan hjælpe jer med at hjælpe mig

Mvh
Anders O