Makro sprog
Fra : Martin Mouritzen

Dato : 10-03-03 23:57

Hejsa,

Jeg er interesseret i at benytte et makrosprog, som vil evaluere noget
tekst inden det bliver præsenteret for brugeren.

Det skulle helst være et simpelt sprog, som en bruger kunne finde ud
af, men mere avancerede alternativer kan også bruges.

Jeg overvejede først at finde/bygge en simpel SQL parser.

Idéen er at det skulle være muligt at lave noget ala:
IF (USER == USERS.ADMINISTRATOR) {
PRINT('Du er en administrator')
}
ELSE {
PRINT('Du er normal bruger')
}

Eller

IF (USER[IP] == "212.232.123.212") {
SHOW(ADMINMENU)
}
ELSE {
SHOW(NORMALMENU)
}
altså simpel simpel logik, men med SQL ville der f.eks. være
fleksibilitet til at udvide... Jeg vil heller ikke skyde mig selv i
foden ved at tage noget der er ALT ALT ALT for simpelt.

Er der nogen der har erfaring med at opbygge (eller evt. benytte et
eksisterende) makrosprog i PHP?

Jeg kunne også godt bruge PHP, problemet er dog her at en bruger vil
kunne lave en show_source() eller et query hvor han ser alle andre
brugeres passwords, og det er jeg ikke interesseret i.

Er der nogen der ved om det er muligt at køre PHP i en sandbox, hvor
man selv definerer hvilke funktioner/variabler der skal være adgang
til (Det ville være idéelt til mit formål)?

På forhånd tak.
--
Mangler du et godt crossbrowser JavaScript træ?
Tag et kig på: http://nanotree.sourceforge.net