tilmelingsformular 2 (til maillist)
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 10-03-03 15:34

Hej med Jer.

For noget tid siden spurgte jeg hvordan jeg kunne lave en
tilmeldingsformular til den mailliste, jeg har hos min udbyder.

Nu har jeg læst nettets php-turtorials igennem - men jeg er stadig (næsten)
lige blank.

Findes der virklig ikke en enkel lille (php)formular med et felt til
e-mailadressen og to knapper ... en til "tilmeld" og en til "frameld"?

Jeg har efterhånden hittet ud af, at jeg skal lave en slags "formmail" i
php, der sender e-mailadressen og ordet "join" til listderveren ... men
hvordan pokker?

ras

Fra : morten l

Dato : 10-03-03 17:55

"Rasmus Carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har efterhånden hittet ud af, at jeg skal lave en slags "formmail" i
> php, der sender e-mailadressen og ordet "join" til listderveren ... men

du kan bruge dem på denne side.
http://www.dkscripts.starthotel.dk/php/email.htm

Morten

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 10-03-03 18:56

> du kan bruge dem på denne side.
> http://www.dkscripts.starthotel.dk/php/email.htm
- jo ... jeg ved jho, at der findes masser af gratis systemer til udsendelse
af nyhedsbreve mv ... men nu har jeg jo købt og betalt for et system hos min
udbyder ... jeg har med andre ord ikke brug for et helt system ... blot en
tilmelidngsformular ...

ras

Fra : Bjarne

Dato : 11-03-03 00:34

On Mon, 10 Mar 2003 15:34:27 +0100, Rasmus Carlsen wrote:

> [...]
>
> Jeg har efterhånden hittet ud af, at jeg skal lave en slags "formmail" i
> php, der sender e-mailadressen og ordet "join" til listderveren ... men

Det burde nok kunne lade sig gøre

Hvis jeg har forstået dit tidligere indlæg korrekt, så vil du have PHP til
at sende en email til listserv@dit-domaene.dk med teksten "join [KODEORD]
nyheder@dit-domaene.dk, ny@adresse.dk, 'Fornavn Efternavn'" i body feltet.

Det kan du gøre med funktionen mail().

Du skal oprette en formular i HTML, noget a la

<form name="subscribe" action="subscribe.php" method="post">
<input type="text" name="email">
</form>

I subscribe.php skal du så skrive noget i retning af følgende:

<?php
//utestet kode

$email = $_POST['email'];
$to = "listserv@dit-domaene.dk";
$text = "join [KODEORD] nyheder@dit-domaene.dk, $email, 'Fornavn
Efternavn'";

mail($to, "", $text);

?>

Du kan læse mere om mail() på
http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php

Var det sådan noget du ledte efter, eller er jeg helt i skoven?

Mvh Bjarne

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 11-03-03 08:31

"Bjarne" <spam@spaceball.dk> skrev i en meddelelse

> Det burde nok kunne lade sig gøre

- det var rart at høre ..!

> Hvis jeg har forstået dit tidligere indlæg korrekt, så vil du have PHP til
> [...]

- sådan tror jeg også det er ...

> Det kan du gøre med funktionen mail().
> (og noget kode)
> Var det sådan noget du ledte efter, eller er jeg helt i skoven?

- tak. jeg gør et forsøg!

ras