tilmeldingsformular ...
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 05-03-03 07:45

Hej med Jer!

Jeg har hårdt brug for Jeres hjælp. Jeg har fået lavet en maillist hos vores
min udbyder ... men de siger, at tilmeldingsformularen kun kan / skal laves
i php ... og så er jeg lidt på Herrens mark. Jeg fatter menlig ikke meget
php. Nuvel; de anbefaler at jeg bruger denne asp-formular, men den server,
jeg ligger på understøtter ikke asp ...

Derfor spørger jeg: Er der en der kan hjælpe mig med at lave sådan en?

Supporten siger at:
Syntaksen for tilmelding til din mailingliste ser sådan ud:
listserv@dit-domaene.dk?body=join [KODEORD] nyheder@dit-domaene.dk,
ny@adresse.dk, 'Fornavn Efternavn'

Og den færdige asp-formular, de har liggende, ser sådan ud:
<%
Function SendMail(strBody)
Set objMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
objMail.ISOEncodeHeaders = False
obJMail.ContentTransferEncoding = "8bit"
objMail.ServerAddress = "websmtp.dit-domaene.dk"
objMail.Sender = Request.Form("email")
objMail.Subject = ""
objMail.AddRecipient "listserv@dit-domaene.dk"
objMail.Priority = 3
objMail.AddHeader "Originating-IP",
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
objMail.Body = strBody
objMail.Execute
Set objMail = Nothing
End Function

If Len(Request.Form("email")) = 0 Then
%>
<form method="post" action="/NYHEDER/DEFAULT.ASP">
<input type="text" size="20" name="email" title="Indtast en e-mail adresse
i feltet og tryk tilmeld for at tilmelde dig vores nyhedsmail."><br>
<input type="submit" name="submit" value="Tilmeld" title="Indtast en
e-mail adresse i feltet og tryk tilmeld for at tilmelde dig til vores
nyhedsmail.">
<input type="submit" name="submit" value="Frameld" title="Indtast en
e-mail adresse i feltet og tryk afmeld for at afmelde dig fra vores
nyhedsmail.">
</form>
<%
Else
Select Case Request.Form("submit")
Case "Frameld"
SendMail("leave KODEORD nyheder@dit-domaene.dk")
Response.Write "<p>Adressen " & Request.Form("email") & " er nu
frameldt vores nyhedsliste.</p>"
Case Else ' Tilmeld er standard så det også virker ved tryk på Enter.
SendMail("join KODEORD nyheder@dit-domaene.dk")
Response.Write "<p>Adressen " & Request.Form("email") & " er nu
tilmeldt vores nyhedsliste.</p>"
End Select
End If
%>
mvhras

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 05-03-03 08:25

Hej....

Tror du ikke, du skal have fat i nogle asp-folk?

/Jeppe

Fra : Herlev-IT

Dato : 06-03-03 11:52

Jeppe,
Han skriver jo at han har fået besked fra sin udbyder at det skal være PHP
....så denne gruppe er vel naturlig nok...

Ras skriver:
<snip>
[...]

Hvis han har fået denne besked hos sin udbyder, kender personen hos
udbyderen tydeligvis ikke forskel på php og asp ...

Ras,

Prøv at snakke med din udbyder igen pg få dem til at præsisere om det er php
eller asp du skal bruge..
Koden du skriver ligner klart ikke ren php, selvom php i visse tilfælde
understøtter asp, hvis det rette modul er installeret i php.
Jeppe har ret...prøv i gruppen dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
...måske de kan hjælpe...

Søren Mark,
Herlev-IT
Industrikrogen 4
2635 Ishøj

39 69 06 52
26 13 06 52

http://www.herlev-it.dk/

"Jeppe Vesterbæk" <jhve02[FJERN]@control.auc.dk> wrote in message
> Hej....
>
> Tror du ikke, du skal have fat i nogle asp-folk?
>
> /Jeppe

---
Danish reseller : www.herlev-it.dk

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 06-03-03 16:52

> [...]
> understøtter asp, hvis det rette modul er installeret i php.
> Jeppe har ret...prøv i gruppen dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

- der skal bruges php, for den server jeg ligger på understøtter ikke asp
.... men den eneste færdiglavede tilmeldingsformular de har lavet - er lavet
i asp ... der for skal den "oversættes" til php

ras

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 05-03-03 13:39

> [...]
> laves
> i php ... og så er jeg lidt på Herrens mark. Jeg fatter menlig ikke meget

Tag et kig på http://www.php.net/manual/en/ref.mail.php

/kenne

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 05-03-03 18:04

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
newsrlkariiwdv6eop@sunsite.dk...

> Tag et kig på http://www.php.net/manual/en/ref.mail.php

- jeg har været der, men jeg fattede ikke meget ... ;-()

ras

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-03-03 18:28

Rasmus Carlsen wrote:
[snip: du mangler en mail-tilmeldingsformular i php og beder os om at
oversætte den du har som er i asp]

men: TNSTAAFM (There's No Such Thing As A Free Meal).

Med andre ord: du bliver nok nødt til at lære lidt php så du selv kan
installere det script som du får. De fleste er modvillige til at hjælpe
en som stort set ikke kan noget, for det har perspektiver af at måtte
hjælpe meget.

Der er garanteret tilmeldings-formular-scripts på hotscripts.com, men du
kommer næppe udenom at lære lidt php for at kunne smide et ind og få det
til at virke.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 06-03-03 19:58

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> installere det script som du får. De fleste er modvillige til at hjælpe
> en som stort set ikke kan noget, for det har perspektiver af at måtte

- ok ... og det gør jeg gerne. Men en ting er jo at lære sig lidt php og
forstå noget af det ... noget helt andet er vel at finde ud af hvor:
listserv@dit-domaene.dk?body=join [KODEORD]
nyheder@dit-domaene.dk,ny@adresse.dk, 'Fornavn Efternavn' skal ind henne ...

> Der er garanteret tilmeldings-formular-scripts på hotscripts.com, men du
> kommer næppe udenom at lære lidt php for at kunne smide et ind og få det
> til at virke.

- jeg kigger på hotscripts ... og vender tilbge, når det ikke virker

ras