timeout på fopen
Fra : Niels

Dato : 04-03-03 03:51

Hej

Jeg har et script der tjekker en webserver v.h.a. fopen. Problemet er at
når serveren er nede hænger scriptet blot i stedet for at indse at der
ikke er forbindelse til serveren. Hvordan laver man en time out så
scriptet fortsætter efter f.eks. 5 sek?

$filename = "http://www.etsite.dk";
$fp = fsockopen($filename, 80);
if(!$fp) {

$status.= "Webserver er nede-port 80";

} else {

$handle = @fopen("$filename", "r");
$contents = @fread ($handle, 20000);

//tjekker index.php
if (preg_match ("/<html>/i", $contents)) {
$status.= "Sitet er OK.";

} else {

$status.= "Sitet er nede";

}

@fclose ($handle);
}

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 04-03-03 07:15

Niels wrote:
> [...]
> når serveren er nede hænger scriptet blot i stedet for at indse at der
> ikke er forbindelse til serveren. Hvordan laver man en time out så

Prøv at kigge på <http://dk.php.net/manual/en/function.fsockopen.php> -
der er et eksempel på siden.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>