sessions og classes
Fra : Morten Toft

Dato : 04-03-03 00:32

Hejsa,

Jeg har et problem med følgende kode. Jeg kan godt læse session values fra
en "class", men hvis jeg også sætter den med en "class" gør den det altså
ikke... hvis jeg flytter "set_val" functionen ud af "class'en" og bare
eksekvere koden sekventielt, så virker det - men altså ikke fra en "class".
Nogen forslag ?

<?
session_start ();

class session
{
function set_val ()
{
$test = "Jeps! Det virker!";

session_register ("test");
}

function get_val ()
{
global $HTTP_SESSION_VARS;

print $HTTP_SESSION_VARS["test"];

}

}

$session = new session;

$session->set_val ();
$session->get_val ();
?>

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-03-03 00:42

Morten Toft wrote in <3e63e647$0$243$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
Prøv at lave disse ændringer:

> session_register ("test");
=>
$_SESSION['test'] = $test;

> global $HTTP_SESSION_VARS;
> print $HTTP_SESSION_VARS["test"];
=>
print $_SESSION['test'];

Det er den "nye" måde at arbejde med sessioner i frames.

Bemærk at "global" bliver overflødig, "$_"-variablerne er "super-globale",
dvs. de er altid globale.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Morten Toft

Dato : 04-03-03 00:44

Var vist lige hurtig nok,
Det har vel ikke noget med klasserne at gøre, men problemet er i
funktionerne selv. Hvor bliver sessiondataene når de sættes med "set_val"
??? Nogen der ved det?

Fra : Morten Toft

Dato : 04-03-03 00:49

Problemet er løst med:
global $test, først i set_val funktionen