Variabler i URL
Fra : Flemming Petersen

Dato : 01-03-03 01:51

Jeg plejer at overføre variabler via en url fra en side til en anden
på denne måde

<A HREF="side2.php?noget=etellerandet">side2</A>

og for at få det udskrvet på side2.php

<? echo $noget ?>

men efter jeg har opgraderet 'min' php fra version 4.0.6 til 4.3.1
virker det ikke mere. Der kommer bare ikke noget, heller ikke en
fejlmelding.

Hvordan klarer jeg dette problem?

Mvh, Flemming Petersen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 01-03-03 02:19

vw1202@softhome.net (Flemming Petersen) wrote in

http://www.php.net/manual/en/security.registerglobals.php

> Hvordan klarer jeg dette problem?

Du bruger bare $_GET for at få variable overført via URLen, $_POST for at
få variable fra en form med method=post, osv.

.... eller osse slår du register_globals fra i php.ini eller laver en lille
løkke der "registrer de globale":

$super_globals = array();
if ( isset($_POST) ) $super_globals[] = $_POST;
if ( isset($_GET) ) $super_globals[] = $_GET;
if ( isset($_SESSION) ) $super_globals[] = $_SESSION;
if ( isset($_COOKIE) ) $super_globals[] = $_COOKIE;

foreach ($super_globals as $super_global)
{
foreach ($super_global as $key => $value)
{
$GLOBALS[$key] = $value;
}
}

Så kan du selv regne ud hvad der er nemmest henholdsvis mest sikkert :)

--
Hyggehej
/Thomas

Fra : Flemming Petersen

Dato : 01-03-03 03:49

On 01 Mar 2003 01:18:56 GMT, Thomas Lindgaard
<thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:

>Du bruger bare $_GET for at få variable overført via URLen, $_POST for at
>få variable fra en form med method=post, osv.

Tak for svaret, som jeg desværre ikke forstår meget af. Kunne jeg få
dig til at fortælle mig, hvad jeg helt konkret skal skrive i mit eget
eksempel?

>... eller osse slår du register_globals fra i php.ini eller laver en lille
>løkke der "registrer de globale":

Mener du ikke 'slå register_globals TIL'? At det *har* noget med
register_globals, har jeg eksperimenteret mig frem til.

[...]

>Så kan du selv regne ud hvad der er nemmest henholdsvis mest sikkert :)

Jeg er komplet amatør, så det kan jeg slet ikke

Mvh, Flemming Petersen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-03-03 04:02

Flemming Petersen wrote:

> [...]
> eksempel?

<A HREF="side2.php?noget=etellerandet">side2</A>

og for at få det udskrevet på side2.php

<? echo $_GET['noget'] ?>

altså $_GET['noget'] :)

Tonni Aagesen