Safe mode - hvad er det?
Fra : Flemming Petersen

Dato : 28-02-03 00:24

Jeg har nogle sider liggende hos DHT. Nu har de opgraderet til den
sidste version af PHP, siger de.

Nu vil sider slet ikke virke. Bl.a. får jeg denne fejlmeddelelse:
Warning: file_exists() [function.file-exists]: SAFE MODE Restriction
in effect. The script whose uid is 4732 is not allowed to access /
owned by uid 0 in /hotel/psykologpostkassen/WWW/brevkasse.php on line
34

Nu er jeg ikke php-ekspert, svarere tværtimod, så hvis der er en
venlig sjæl her, der vil forklare hvad der mon kan være sket, vil jeg
være taknemlig. Kan jeg selv gøre noget, eller er det DHT der kludrer
idet?

Mvh, Flemming Nath

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 28-02-03 08:25

Flemming Petersen wrote:

> [...]
> in effect. The script whose uid is 4732 is not allowed to access /
> owned by uid 0 in /hotel/psykologpostkassen/WWW/brevkasse.php on line

RTFM - der er en grund til at den er skrevet.

http://dk.php.net/manual/en/features.safe-mode.php
http://dk.php.net/manual/en/features.safe-mode.functions.php

--
excuse of the day : Scheduled global CPU outage
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/