at lave en "regner"
Fra : Ukendt

Dato : 24-02-03 21:34

Jeg kunne godt tænke mig en "omregner" på min side. En hvor man ud fra hvor
mange W ens computer bruger og hvor mange timer på et år den køre kan finde
en pris. Og hvis det er muligt så også en funktion hvor man kan tilføje
noget tid hvor ens monitor er tændt. Hvor kan jeg finde en guide som kan
lære mig sådan noget?

--
peet_dk was here...
website: http://www.peet.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-02-03 21:41

"peet_dk" <nospam> wrote in

> [...]
> en funktion hvor man kan tilføje noget tid hvor ens monitor er
> tændt. Hvor kan jeg finde en guide som kan lære mig sådan noget?

Du skal bruge nogle regnefunktioner og nogle if statements så vidt
jeg lige kan se.

Læs på http://dk.php.net/manual og spørg gerne her igen hvis der er
noget du ikke kan få til at hænge sammen.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Torben Nielsen

Dato : 25-02-03 01:20

Den Mon, 24 Feb 2003 21:34:22 +0100. skrev peet_dk:

> [...]
> en pris. Og hvis det er muligt så også en funktion hvor man kan tilføje
> noget tid hvor ens monitor er tændt. Hvor kan jeg finde en guide som kan

Hvordan vil du finde ud af præcis hvor mange W en given computer bruger??

Hvis man f.eks. har en strømforsyning på 300 w, betyder det at den MAX kan
yde 300 w men det reele forbrug ligger teoretisk set et eller andet sted
mellem 1 og 300!

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-03 06:14

> [...]
> yde 300 w men det reele forbrug ligger teoretisk set et eller andet sted

via en elmåler :) Som personen bag "den given computer" har lånt hos sit
elselskab.

Det er fordi jeg skulle hjælpe en til at regne det ud... Også tænkte jeg man
lige så godt kunne lave sådan en regner.

En anden fed ting ville være at man lavede en database over hvor meget eks.
et netkort, forskellige gfx o.s.v. brugte i strøm. Så brugern bare kunne
klikke af hvad han havde... Men så langt er jeg ikke kommet endnu ;)