phpMyAdmin 2.3.2 ?
Fra : Annette

Dato : 22-02-03 09:49

Hej NG

hvis man har oprettet en DB i phpMyAdmin 2.3.2 der hedder Tagwall og man kan
godt se den i phpMyAdmin 2.3.2 (admin-delen) og man derefter ikke kan få
kontakt med den, hvad skyldes det??

Der stå i browseren "No Database Selected"

Koden ser sådan ud:

mysql_connect("$host", "$user", "$pass");
mysql_select_db($db);

if(!empty($_POST[text])){
$insertSQL = "insert into tagwall (navn, email, time, text) values
('$navn', '$email', '$time', '$text')";
mysql_query($insertSQL);
}

$result = mysql_query("SELECT * FROM tagwall ORDER BY id DESC LIMIT 10") or
die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo "<a href='mailto:".$row[email]."'>".$row[navn]."</a> -
}
mysql_close();

De rigtige værdier en sat ind i variablerne.

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-02-03 10:06

Annette wrote in <3e57397d$0$24693$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:
> Der stå i browseren "No Database Selected"

> mysql_connect("$host", "$user", "$pass");
> mysql_select_db($db);

mysql_connect("$host", "$user", "$pass") or die(mysql_error());
mysql_select_db($db) or die(mysql_error());

Du skal *altid* tjekke for fejl, ikke bare en gang i mellem. :)

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Annette

Dato : 23-02-03 13:26

Hej

er rettelse af scriptet kommer denne fejl. Håber det hjælper lidt mere??

Access denied for user: 'signemus_dk@webserv04.cliche.dk' to database
'tagwall'

Fra : Niels Andersen

Dato : 23-02-03 14:58

Annette wrote in <3e58bddc$0$2549$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>:
> er rettelse af scriptet kommer denne fejl. Håber det hjælper lidt mere??
>
> Access denied for user: 'signemus_dk@webserv04.cliche.dk' to database
> 'tagwall'

Det er vel i linje 2 den kommer?

Den fortælle at den bruger du er logget ind som, ikke har adgang til den
database.

Jeg har på fornemmelsen at du bruger forkert database-navn. Kig i
informationerne fra Cliche igen, databasen hedder nok "signemus_dk" eller
noget i den stil.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-02-03 22:01

Niels Andersen wrote:

[snip - noget helt rigtigt, som jeg uddyber, så jeg svarer på hans post
i stedet for Annettes oprindelige ]

Det ser ud som om du har fået installeret med forkerte oplysninger,
medmindre cliche har givet dig nogle helt andre oplysninger end de har
givet mig (til det hotel som jeg ikke bruger mere da jeg synes de var
for ringe ).

Du skal _højst sandsynligt_ konfigurere med
host: mysql01.cliche.dk
brugernavn: signemus_dk
password: dit_password
database: signemus_dk