Fra CSV over Php til MySQL
Fra : Lé freak

Dato : 18-02-03 14:20

Hej NG.

Jeg skal have importeret en CSV fil indeholdende musik information til en
MySQL database. Er der nogen der har tips og tricks til dette?

Det er til en musikdatabase på nettet hvor det skal være muligt at lave en
playliste osv., så hvis der er nogen der har lignende forslag - så sig til!

Hilsen Søren

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-02-03 14:37

On Tue, 18 Feb 2003 14:20:05 +0100
"Lé freak" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> wrote:
> [...]
>
> Det er til en musikdatabase på nettet hvor det skal være muligt at
> lave en playliste osv., så hvis der er nogen der har lignende forslag

MySQL har Infile funktionen, som kan inportere csv filer

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-02-03 17:19

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote in

> MySQL har Infile funktionen, som kan inportere csv filer

Eventuelt gennem PHPMyAdmin hvis ikke man har shell adgang.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Kenneth

Dato : 18-02-03 17:39

> Det er til en musikdatabase på nettet hvor det skal være muligt at lave en
> playliste osv., så hvis der er nogen der har lignende forslag - så sig
til!

Jeg bruger EMS MySQL Manager, som er et standalone program. Det synes jeg er
fedt, og det kan importere CSV. Mere info http://ems-hitech.com/mymanager/

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 19-02-03 11:34

"Lé freak" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er til en musikdatabase på nettet hvor det skal være muligt at lave en
> playliste osv., så hvis der er nogen der har lignende forslag - så sig

function cmp ($a, $b) {
$a=strtolower($a[0]);
$b=strtolower($b[0]);
if ($a == $b) return 0;
return ($a < $b) ? -1 : 1;
}

$lines = file ('fil.csv');

reset($lines);
$size = sizeof($lines);
for ($i=0;$i<$size;$i++) {
$lines[$i]=array_map("trim", explode(";",$lines[$i]));
}

usort ($lines, "cmp");