2 skærmkort under windows 2000?
Fra : Lars

Dato : 13-03-01 20:52

Hejsa!
Jeg har prøvet at sætte 2 skærmkort i min computer for at få et større
arbejdsområde, når jeg designer hjemmeside.
I forvejen har jeg et TNT 2 Ultra siddende i agpporten og så satte jeg et
ældre miro 20 med S3 vision968 chipset til pci i en pci slot. Har også
prøvet et Trio64V2 pci, som melder samme fejl.
Windows 2000 finder også fint det "nye" kort og installerer en microsoft
driver til det, men i enhedshåndtering meldes der følgende:
Enheden kan ikke starte. (Kode 10)
Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.

og under ressourceindstillingerne meldes der:
Denne enhed bruger ingen ressourcer, da der er opstået en fejl.

Jeg har prøvet at flytte rundt på pci-skærmkortet i forskellige slots, men
det hjælper ikke... Jeg har også prøvet at kigge ude i bios for at se om
man skulle aktivere noget irq halløj, men fandt ikke noget.
Endelig har jeg prøvet at ta' agp skærmkortet ud og kun ha' pci skærmkortet
i - her virker pci-skærmkortet fint.

Her er specifikationerne på min maskine:
Soltek 75kav socket a bundkort
1 ghz thunderbird 1000/133
512 mb pc133 ram
Diamond Viper V770 TNT2 Ultra 32 mb ram
og så et S3 grafikkort til pci slot.

Hvordan får jeg pci skærmkortet til at makke ret, jeg har på fornemmelsen
det heller ikke hjælper at købe et nyt pci skærmkort, da jeg allerede har
prøvet 2 stk, som melder samme fejl.

På forhånd tak
Lars

Fra : Nicki Carstensen

Dato : 13-03-01 22:12

Du skal i din BIOS sætte PCI, som din primære grafikkort-port. Det lyder måske
som en skodløsning, men det virkede på min spand. :0)
Eneste forskel er at dine boot-up skærmbilleder kommer på den skærm med dit
PCI-kort, men lige så snart win2k starter op vil din "AGP-kort-skærm" være den
primære. Jeg ved ikke om du vil få dårlig perfomance i games når PCI er valgt
som primær i BIOS.

Nicki

Fra : Lars

Dato : 13-03-01 22:30

> [...]
den
> primære. Jeg ved ikke om du vil få dårlig perfomance i games når PCI er

Tak for hjælpen, det hjalp :)
/lars