lycos mail
Fra : Pernille og Kennet

Dato : 07-03-03 14:32

Kære gruppe

Kan nogen hjælpe med følgende ...

jeg har en e-mail hos lycos.com.
Når jeg mailer fra denne adresse klager nogen af mine modtagere over, at
mine mails er fyldt med underlige tegn - specielt har den problemer med at
skrive æ,ø og å - men ikke kun. Mange bogstaver udskiftes med = eller
lignende.

Andre af mine modtagere har ingen problemer og siger, at mine mails ser fine
ud.

Er det noget med min opsætning eller ligger problemet hos modtageren ? Nogle
forslag ?

Hilsen Pernille

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-03-03 22:33

Pernille og Kennet skrev:

> [...]
> problemer med at skrive æ,ø og å - men ikke kun.

> Er det noget med min opsætning eller ligger problemet hos

I dette indlæg har du ikke medsendt information om hvilket tegnsæt du
anvendte til at forfatte det, det kan sagtens give problemer hos folk
som anvender programmer af udenlandsk oprindelse. Læs her hvordan du
kan rette din opsætning:

Husk også at læse teksten i bunden af siden.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 09-03-03 19:10

Hej Peder

Tak for dit råd - det virker desværre ikke.
Jeg ved ikke, hvilket tegnsæt jeg bruger .... hvor kan jeg se det ??

Andre ideer til løsning ??

Hilsen Pernille

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-03-03 22:27

Pernille og Kennet skrev:

> Tak for dit råd - det virker desværre ikke.

Det var kattens, skete der nogle fejl mens du forsøgte at gøre som der
står skrevet på websiden?

Jeg har ikke tidligere hørt fra brugere, at det ikke virker og er der-
for ret interesseret i at finde ud af om jeg har beskrevet noget for-
kert på websiden (websiden er ikke ændret siden den 8. april 2001).

> Jeg ved ikke, hvilket tegnsæt jeg bruger .... hvor kan jeg se det ??

Når du besvarer et indlæg, kan du nemt se det i menuen: Formater |
Tegnsæt | der burde gerne være et flueben ud for Vesteuropæisk (ISO).

Bortset fra der, kan du se det i indstillingerne: Funktioner | Indstil-
linger | fanebladet Send | knappen Internationale Indstillinger

> Andre ideer til løsning ??

Der findes ikke andre løsningsmuligheder, med mindre du vil forsøge at
indstille Outlook Express gennem registreringsdatabasen.

Hmm, jeg går naturligvis ud fra at lycos.com kan anvendes som mailser-
ver gennem Outlook Express. Hvis lycos.com er en webmail-dims, skal du
nok have fat i support-siderne hos lycos.com.