[Gnus] Mailsletning + Afsendte mails(indlæ~
Fra : Ulrik Jensen

Dato : 05-03-03 00:43

Hej

Jeg prøver at regne ud hvordan jeg sletter en mail fra min indbakke i
Gnus... indtil nu bruger jeg 'd', hvilket giver mig et "r" mærke ude i
siden på mailen, og jeg ser den ikke mere.. Så troede jeg jo at mailsene
var slettede, men da jeg prøvede at hente alle læste mails frem igen,
dukkede der også mails op jeg var sikker på at jeg havde slettet, så nu
vil jeg høre om jeg gør det rigtigt?

Derudover har jeg også problemer med at slippe af med min
drafts-folder, jeg har prøvet at C-k'ille den, men den dukker op
igen. Den bedste løsning jeg har fundet en til videre er at mærke den
med "U" ('u'-tasten), men den dukker stadig op når jeg vil vise alle
grupper/foldere ('L')...

Og så lige til sidst, gemmer Gnus mine sendte mails? Jeg vil gerne
have dem i en folder, så jeg kan kigge på dem senere evt.

På forhånd tak.

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk - http://www.minefilm.tk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-03-03 00:53

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> writes:

> [...]
> var slettede, men da jeg prøvede at hente alle læste mails frem igen,
> dukkede der også mails op jeg var sikker på at jeg havde slettet, så nu

Du er nok ude efter 'B DEL'.

> [...]
> igen. Den bedste løsning jeg har fundet en til videre er at mærke den
> med "U" ('u'-tasten), men den dukker stadig op når jeg vil vise alle

Så skal du nok 'S k' (kill) den. Men hvorfor gør den noget? Den er da
fin at have. Det er det mails havner når du vælger 'Postpone
message'.

> Og så lige til sidst, gemmer Gnus mine sendte mails? Jeg vil gerne
> have dem i en folder, så jeg kan kigge på dem senere evt.

Nej, den gemmer som standard ikke dine mails. Du kan GCC'e dem til en
folder. Det gør jeg fx selv.

Du kan enten sætte 'GCC self' i Group properties ('G c'), eller du kan
lave noget i stil med (i din ~/.gnus):

(setq gnus-message-archive-group
'((if (message-news-p)
"news.misc"
"mail.misc")))

Det gemmer ting der er usenet-indlæg i news.misc, og ting der er mails
i mail.misc. Personligt bruger jeg en kombination af GCC self og
ovenstående.

--
Jacob - www.bunk.cc
Rudeness is a weak man's imitation of strength.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 05-03-03 00:55

Hej

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
> Så skal du nok 'S k' (kill) den. Men hvorfor gør den noget? Den er da
> fin at have. Det er det mails havner når du vælger 'Postpone
> message'.

Jah, jeg vil også gerne have den, det generer mig bare når der er endt
en mail/et indlæg i den, og det indlæg bliver ved med at dukke op som
ulæst når jeg trykket "g".. Det problem er selvfølgelig løst ved at
ignorere den med 'u', men det var vel også mest for at se hvordan man
skulle gøre det /rigtigt/. Det er nok en god ide at beholde den.

[snip]

> Det gemmer ting der er usenet-indlæg i news.misc, og ting der er mails
> i mail.misc. Personligt bruger jeg en kombination af GCC self og
> ovenstående.

Takker mange gange for det hurtige og fyldestgørende svar, det var
godt nok imponerende :D

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-03-03 01:05

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> writes:

[ nndrafts:drafts ]

> Jah, jeg vil også gerne have den, det generer mig bare når der er endt
> en mail/et indlæg i den, og det indlæg bliver ved med at dukke op som
> ulæst når jeg trykket "g".

Så sletter du bare den mail der ligger i din drafts-folder med 'B
DEL', eller ser at få den sendt afsted, så forsvinder den også.

> Takker mange gange for det hurtige og fyldestgørende svar, det var
> godt nok imponerende :D

Jeg har selv haft nogenlunde de samme problemer da jeg begyndte at
bruge Gnus til mail

--
Jacob - www.bunk.cc
Gravity brings me down.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 05-03-03 01:07

Hej

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
> Så sletter du bare den mail der ligger i din drafts-folder med 'B
> DEL', eller ser at få den sendt afsted, så forsvinder den også.

Jeps, og det virker jo perfekt. Jeg har lige #'et og slettet alle de
irriterende spam-mails der har hobet sig op i min inbox på det sidste.

> Jeg har selv haft nogenlunde de samme problemer da jeg begyndte at
> bruge Gnus til mail

Hehe, well, den er ikke helt nybegynder-venlig, men det er dæleme
dejligt også at få flyttet mail-funktionen over i Emacs.

Fra : Jesper Harder

Dato : 05-03-03 01:48

> [...]

> ignorere den med 'u', men det var vel også mest for at se hvordan man
> skulle gøre det /rigtigt/. Det er nok en god ide at beholde den.

`u' er den Rigtige løsning. Den _forsvinder_ ikke, fordi du
unsubscriber. Den bliver bare ikke som standard _vist_ sammen med andre
grupper med ulæste beskeder (den er der fx hvis du trykker `L').

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-03-03 11:14

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> writes:

> Jeps, og det virker jo perfekt. Jeg har lige #'et og slettet alle de
> irriterende spam-mails der har hobet sig op i min inbox på det sidste.

Du kan bruge spam-stat eller blot nogle splitting-regler kombineret
med Spamassassin til at gøre dit liv lidt lettere. Det har jeg stor
glæde af. 99% af mit spam havner bare i en gruppe der hedder
'mail.spam' på den måde.

> Hehe, well, den er ikke helt nybegynder-venlig, men det er dæleme
> dejligt også at få flyttet mail-funktionen over i Emacs.

Jeg tror det var Thorbjørn Ravn Andersen der skrev "Emacs er
brugervenlig, men den er ikke begyndervenlig". Hvor har han dog ret.

I øvrigt er det jo rart at have en fornuftig editor ved hånden når man
skal skrive mail

--
Jacob - www.bunk.cc
Most burning issues generate far more heat than light.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 10-03-03 06:02

Hej

> [...]
> med Spamassassin til at gøre dit liv lidt lettere. Det har jeg stor
> glæde af. 99% af mit spam havner bare i en gruppe der hedder

Er der evt. nogen der kender noget spam-filtering der er integreret i
Emacs? Jeg er vist for doven til at bruge noget eksternt, så det ville
være en rigtig fed ting med f.eks. et lisp-script der kunne ordne det
for mig.

> Jeg tror det var Thorbjørn Ravn Andersen der skrev "Emacs er
> brugervenlig, men den er ikke begyndervenlig". Hvor har han dog ret.

Brugervenlig i den forstand at brugerne elsker den, hvilket ikke kan
siges at være den normale definition :)

> I øvrigt er det jo rart at have en fornuftig editor ved hånden når man
> skal skrive mail

Ligesom når man skal lave alt andet, jeg har for nylig opdaget ERC som
IRC-klient til Emacs, og det er simpelthen fantastisk at kunne "arbejde"
med en IRC-buffer på samme måde som hvis man sad med noget
kildekode/dokument-værk/alt andet :)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-03-03 12:53

> [...]

> Emacs? Jeg er vist for doven til at bruge noget eksternt, så det ville
> være en rigtig fed ting med f.eks. et lisp-script der kunne ordne det

Check <http://www.emacswiki.org/cgi-bin/wiki.pl?SpamFiltering>

Spam-stat er med Oort Gnus, så måske har du lyst til at opgradere. Jeg
har selv kørt med Oort Gnus i over et år uden nævneværdige problemer.

For mig var det bare langt hurtigere lige at kaste en RPM med
SpamAssassin ind og så lave en filterregel der smider ting der er
tag'et som spam i en gruppe for sig selv.

--
Jacob - www.bunk.cc
In space, no one can hear you fart.