E-Mail
webnoob 5265
hamster
Fra : Carsten Hansen

Dato : 01-03-03 21:32

Jeg har oprettet flere brugere i Hamster - og den sorterer fint indkommende
mails til de forskellige mail-mapper.

Men en gang i mellem sker det, at der kommer en mail til domænet hvor der er
skrevet forkert i det der står foran @´et - hamster ved så ikke hvilken
mailbox den skal sende mailen til. Lige nu bliver den så sendt retur til
afsenderen.

Men er det ikke muligt at lave det sådan, at alle disse fejl-mails bliver
sendt til fx admin-mailboxen - i stedet for at de bliver returneret.

Fra : Carsten Hansen

Dato : 01-03-03 21:54

"Carsten Hansen" <nejtak@NOSPAM.se> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men er det ikke muligt at lave det sådan, at alle disse fejl-mails bliver
> sendt til fx admin-mailboxen - i stedet for at de bliver returneret.

Glemte lige at sige, at jeg ikke har markeret flueben i bounce mail til
ukendte i stedet for at sende dem til default....

Jeg ved ikke om jeg er default user? Er det noget som jeg skal angive et
eller andet sted?

Fra : Dino

Dato : 01-03-03 21:58

Den 1-3 2003 skrev Carsten Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
>
> Men er det ikke muligt at lave det sådan, at alle disse fejl-mails
> bliver sendt til fx admin-mailboxen - i stedet for at de bliver

Jo, det er. Hvis mail hentes med POP3, så skriv noget i retning af

[*]
Set(admin)      Any-Recipient: *
Set(bruger_1)   Any-Recipient: "someone@somewhere.dk"
Set(bruger_2)   Any-Recipient: "nogen@etsted.dk"

i MailFilt.hst. NB! Opsamlingsfilter *skal* stå først (i hver sektion)!

Men hvis mail bliver leveret direkte til Hamsteren, via SMTP, så skal du
se så der *ikke* er sat hak i "Bounce mail til ukendte lokale brugere".
Konfiguration - Lokale Servere - SMTP - Yderligere indstillinger.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Carsten Hansen

Dato : 01-03-03 22:59

> Men hvis mail bliver leveret direkte til Hamsteren, via SMTP, så skal du
> se så der *ikke* er sat hak i "Bounce mail til ukendte lokale brugere".
> Konfiguration - Lokale Servere - SMTP - Yderligere indstillinger.

Jeg henter mail via SMTP og jeg har ikke hak i "bounce mail...."

- men det virker alligevel ikke.

Det eneste jeg kan komme i tanke om er, at Hamster ikke ved hvem der er
default user.
Er default user den samme som admin?

Eller er der et sted jeg skal markere hvem der er default user?

Fra : Dino

Dato : 02-03-03 02:20

> [...]

> default user.
> Er default user den samme som admin?
>
> Eller er der et sted jeg skal markere hvem der er default user?

I Konfiguration - Brugerindstillinger & Adgangskoder - Aliaser for konti,
skal du have en alias "local-smtp@%FQDN%=admin" - jeg *tror* det er
standard-bruger.