Hamster vil ikke modtage mail
Fra : Carsten Hansen

Dato : 28-02-03 20:11

Når nogle prøver at sende en mail til mig får jeg straks flg. fejl i min
log:

forbindelsen afvist: 195.41.53.68:25 permission denied - do not try again.

Der er altså ´hun igennem´ både firewall og router og min dns virker som den
skal - men ingen mail...

Jeg kan godt sende mail til mig selv internt i mit lille netværk og alt
virker ellers som det skal - men altså ingen mails udefra.

Er der noget jeg har overset i mine Hamster-instillinger?

Fra : Dino

Dato : 28-02-03 22:56

Den 28-2 2003 skrev Carsten Hansen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> alt virker ellers som det skal - men altså ingen mails udefra.
>
> Er der noget jeg har overset i mine Hamster-instillinger?

I Konfiguration - Lokale Servere -SMTP, hvilken IP binder du til? Og
hvilke(n) type Godkendelse bruger du?

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Carsten Hansen

Dato : 28-02-03 23:24

> I Konfiguration - Lokale Servere -SMTP, hvilken IP binder du til? Og
> hvilke(n) type Godkendelse bruger du?

Jeg binder til serverens egen lokale ip (192.168.0.5)

Jeg har ingen flueben ved typer af godkendelse.

Mit lille netværk består af 2 maskiner der via en router er på adsl med en
fast ip-adresse.

Fra : Dino

Dato : 01-03-03 00:10

Den 28-2 2003 skrev Carsten Hansen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg binder til serverens egen lokale ip (192.168.0.5)

Prøv med din eksterne IP. Eller 0.0.0.0

> Jeg har ingen flueben ved typer af godkendelse.

Det synes jeg du skal, når du åbner op for hele verden. Plus hak i
Accepter mail til lokale brugere...

Fra : Carsten Hansen

Dato : 01-03-03 00:43

"Dino" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Den 28-2 2003 skrev Carsten Hansen i
> dk.edb.internet.software.mail+news:

> Prøv med din eksterne IP. Eller 0.0.0.0

Det virker nu stadig ikke. Og hvis jeg binder til andre ip-adresser kan jeg
ikke hente evt. post fra den anden pc i netværket.

Jeg fatter det ikke - jeg bruger stort set kun default indstillingerne - og
jeg har prøvet både med version 2.0.0.0 og 2.0.0.1 med samme resultat.

Jeg har i øvrigt ingen problemer med at hente post med andre mail-servere,
(men jeg vil nu helst bruge Hamster).

Andre idéer ?

Fra : Dino

Dato : 01-03-03 01:28

Den 1-3 2003 skrev Carsten Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det virker nu stadig ikke.

Hvordan hvirker ikke? Nogle fejlmeddelelser i loggen?

Måske er der en indgang (eller to) i IPAccess.hst, der nægter andre at
levere mail?

> Og hvis jeg binder til andre ip-adresser
> kan jeg ikke hente evt. post fra den anden pc i netværket.

Det er også IPAccess.hst - hvor de lokale IP skal gives rettigheder.

Konfiguration - Lokale Servere - Generelt, knap Rediger IPAccess.hst

Fra : Carsten Hansen

Dato : 01-03-03 02:12

> Det er også IPAccess.hst - hvor de lokale IP skal gives rettigheder.
>
> Konfiguration - Lokale Servere - Generelt, knap Rediger IPAccess.hst

Hej Dino - tusind tak, nu fik jeg sørme fat i noget af det rigtigt - nu er
der pludselig hul igennem.

Lige nu har jeg flg: til at stå i vinduet:
all, rw, 127.0.0.1
all, rw, 192.168.0.0,192.168.255.255
all,na,local,127.0.0.1
all, wo, 0.0.0.0,255.255.255.255

den sidste linie er vist noget at et ´wild card´ - men det var den der
gjorde udslaget.
Er det for meget? eller kan det gøres på en lidt bedre måde?

Fra : Dino

Dato : 01-03-03 10:11

> [...]

> all,na,local,127.0.0.1
> all, wo, 0.0.0.0,255.255.255.255
>
> Er det for meget? eller kan det gøres på en lidt bedre måde?

Hvis du har husket det med Godkendelse (se artikel
<Sat.01.Mar.2003.000953.14D830BD3F@StarCruiser.dk> ), så er det (IMHO)
godt nok.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 01-03-03 01:50

Carsten Hansen skrev:

>Er der noget jeg har overset i mine Hamster-instillinger?

Et skud i tågen. Du har ikke blokeret noget i din IPAdgang.hst?

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Carsten Hansen

Dato : 01-03-03 19:23

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Et skud i tågen. Du har ikke blokeret noget i din IPAdgang.hst?

Det var lige præcist det jeg havde overset...

Men nu virker det

Tak for hjælpen