Hamster og imap
Fra : Henning Lund

Dato : 18-02-03 08:55

Kan dyret også lære at hente post fra et sted som www.myrealbox.com,
eller er det helt udelukket?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Dino

Dato : 18-02-03 17:48

Den 18-2 2003 skrev Henning Lund i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kan dyret også lære at hente post fra et sted som www.myrealbox.com,
> eller er det helt udelukket?

I hjælpefilen står der

In Hamster there is no IMAP-Client implemented, with which you can
retrieve mail of other IMAP-servers. Mail from other IMAP-servers must be
retrieved using POP3 or be delivered to Hamster directly by SMTP-MX.

Så du skal enten hente med POP3, eller videresende fra myrealbox til din
Hamster.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Henning Lund

Dato : 18-02-03 18:33

Dino skrev:

> [...]
> retrieve mail of other IMAP-servers. Mail from other IMAP-servers
> must be retrieved using POP3 or be delivered to Hamster directly by

Hej Dino, det blev jeg ikke meget klogere af, jeg havde nemlig set
hjælpefilen, men fatter ikke lige hva der menes med at imap skal
modtages via pop3, vil det sige at jeg skal viderestille min imap mail
til en pop3 konto hos f.eks TDC ?

> eller videresende fra myrealbox til
> din Hamster.

eh via mit foreslag foroven eller?

Fra : Dino

Dato : 18-02-03 21:07

> [...]

> hjælpefilen, men fatter ikke lige hva der menes med at imap skal
> modtages via pop3, vil det sige at jeg skal viderestille min imap mail

Som Carl også siger, det er muligt at bruge POP3 og SMTP med myrealbox.
Det skal ikke nødvendigvis være IMAP.

Fra : Henning Lund

Dato : 18-02-03 21:15

Dino skrev:

> Som Carl også siger, det er muligt at bruge POP3 og SMTP med
> myrealbox. Det skal ikke nødvendigvis være IMAP.

Yes det har jeg så fundet ud af her i aften, da jeg fik velkomstbrevet
fra myrealbox stod der nemlig at jeg skulle bruge imap i mit
mailprogram, så der blev jeg så klog (endnu engang).

Fra : Carl Drud

Dato : 18-02-03 18:33

Henning Lund <lund@myrealbox.com> wrote:

> Kan dyret også lære at hente post fra et sted som www.myrealbox.com,
> eller er det helt udelukket?

Ikke som Dino skriver med IMAP, men du kan sagtens via POP3.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Henning Lund

Dato : 18-02-03 19:25

Carl Drud skrev:

> Ikke som Dino skriver med IMAP, men du kan sagtens via POP3.

Hmmm nå men så må der en viderestilling af myrealbox til for at få det
til at køre, Carl forresten de link vedr. mailfilter jeg fik forleden,
fatter jeg ikke en meter af, det der med fremmedord i fremmedsprog er
ikke min stærke side, så jeg er ikke kommet længere med mit
slåspammereihjel filter.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-02-03 22:40

Henning Lund, du skrev:

> [...]
> fatter jeg ikke en meter af, det der med fremmedord i fremmedsprog er
> ikke min stærke side, så jeg er ikke kommet længere med mit

Så kunne du jo eventuelt copy, paste denne spews liste ind i dit mailfilter.

http://spamabwehr.sakrak.net/xml/spam-filter/spews/spews-20021028210345.gz

--
Henrik
Lidt Hamster guf.

Fra : Henning Lund

Dato : 19-02-03 07:57

Henrik K Hansen skrev:

> Så kunne du jo eventuelt copy, paste denne spews liste ind i dit
> mailfilter.

http://spamabwehr.sakrak.net/xml/spam-filter/spews/spews-20021028210345.gz

Tak for hjælpen, jøsses moses det ser ud til at være ret effektivt, der
er da godt nok nogle linier til Hamsteren at "tygge" i

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-02-03 23:37

Carl Drud, du skrev:

> Mange tak.

Velbekom, husk at holde den opdateret
http://spamabwehr.sakrak.net/spam-filter/spews/

--
Henrik
[*Et quotefjols tekst er blevet slettet af Morver*]

Fra : Carl Drud

Dato : 18-02-03 20:13

Henning Lund <lund@myrealbox.com> wrote:

> Hmmm nå men så må der en viderestilling af myrealbox til for at få det
> til at køre,

Jeg satte den bare op i Hamsteren ligesom min tdc mail.

POP3: pop3.myrealbox.com
SMTP: smtp.myrealbox.com
Brugernavn: lund (formoder jeg)
Password: XXXXXX (hvad du nu har valgt)

Bemærk bruger og password ved SMTP.

> [...]
> fatter jeg ikke en meter af, det der med fremmedord i fremmedsprog er
> ikke min stærke side, så jeg er ikke kommet længere med mit

Jeg kan maile dig min som du kan lege lidt med. Min er ikke særligt
omfattende da jeg ikke bliver overdænget med spam, men den tager da det
meste fra Kina og Taiwan.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Henning Lund

Dato : 18-02-03 20:33

Carl Drud skrev:

> Jeg satte den bare op i Hamsteren ligesom min tdc mail.
>
> POP3: pop3.myrealbox.com

Øh nu er jeg ikke med, myrealbox skrev da jeg skulle sætte
mailprogrammet op med imap, pop3 hvor filen får du det fra?

> Jeg kan maile dig min som du kan lege lidt med. Min er ikke særligt
> omfattende da jeg ikke bliver overdænget med spam, men den tager da
> det meste fra Kina og Taiwan.

Meget gerne lige så hvis du gider, hvordan jeg instalerer det så
hamsteren kan køre med det.

Fra : Henning Lund

Dato : 18-02-03 20:44

Henning Lund skrev:

> [...]

For hunnen da, det kører den jo også med, hvor faen har jeg så det IMAP
halløj fra?

Fra : Carl Drud

Dato : 18-02-03 20:44

> Øh nu er jeg ikke med, myrealbox skrev da jeg skulle sætte
> mailprogrammet op med imap, pop3 hvor filen får du det fra?

Nu vil jeg indrømme det ikke står særlig tydeligt på deres hjemmeside,
men under opsætningsvejledningen til "Eudora" står der: "Enter
'imap.myrealbox.com' for IMAP access or 'pop3.myrealbox.com' for POP3
access for 'Mail Server (Incoming)"

Det fungerer fint hos mig, både at sende og modtage.

> Meget gerne lige så hvis du gider, hvordan jeg instalerer det så
> hamsteren kan køre med det.

Den er på vej.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Henning Lund

Dato : 18-02-03 21:02

Carl Drud skrev:

> [...]
> men under opsætningsvejledningen til "Eudora" står der: "Enter
> 'imap.myrealbox.com' for IMAP access or 'pop3.myrealbox.com' for POP3

Ja jeg har lige skiftet over til pop3 men en testmail er ikke kommet
retur, men det kan være de er nede pt.

> Den er på vej.

Tak for det

Fra : Carl Drud

Dato : 18-02-03 21:32

> Ja jeg har lige skiftet over til pop3 men en testmail er ikke kommet
> retur, men det kan være de er nede pt.

Jeg kan huske da jeg fik min sat op i Hamsteren, kom mine testmail først
1 - 2 dage efter. Men derefter kørte det bare, mails kom(mer) igennem på
gå sek.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Carl Drud

Dato : 18-02-03 23:09