[Gnus] MAIL FROM i SMTP-fasen med smtpmail
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-02-03 18:33

Hejsa

Jeg bruger Gnus som mailprogram. Når jeg sender en mail vil jeg gerne
have den til at bruge (dele af) indholdet af From-headeren i MAIL FROM
i SMTP-fasen.

Som det er nu bruger den <bruger>@<hostname>. Det går normalt også
godt, men nogle mailprogrammer (vist mest Outlook i kombination med
Exchange) vælger at tolke det at der bruges en anden mailadresse i
SMTP-fasen som at jeg sender en mail på vegne af mig selv, så der står
noget i stil med "From: <bruger>@<hostname> on behalf of Jacob Bunk
Nielsen". Det er jeg lidt utilfreds med.

Jeg vil bare have den til at tage den adresse der står i From-headeren
i min mail-buffer og bruge den når den snakker SMTP.

I min ~/.gnus har jeg:

(setq
smtpmail-default-smtp-server "min.mailserver.invalid"
smtpmail-smtp-server "min.mailserver.invalid"
send-mail-function 'smtpmail-send-it ;; for `mail'
message-send-mail-function 'smtpmail-send-it ;; for `message-mail'
smtpmail-debug-info t)

Hvordan får jeg min Gnus til at opføre sig som jeg vil have den til?

--
Jacob - www.bunk.cc
Let's organize this thing and take all the fun out of it.

Fra : Jesper Harder

Dato : 11-02-03 23:54

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
>
> Jeg vil bare have den til at tage den adresse der står i From-headeren
> i min mail-buffer og bruge den når den snakker SMTP.

Det er ændret i den nyeste version. Det nemmeste er nok at hente
'smtpmail.el' og 'sendmail.el' fra Emacs cvs head. Så skulle

(setq mail-envelope-from 'header)

gøre det du ønsker.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-02-03 20:16

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> writes:

> Det er ændret i den nyeste version. Det nemmeste er nok at hente
> 'smtpmail.el' og 'sendmail.el' fra Emacs cvs head.

Tak - det gjorde tricket.

--
Jacob - www.bunk.cc
Booze is the answer. I don't remember the question.