Eksport af mail fra Mozilla / Netscape
Fra : Karl Erik jessen

Dato : 09-02-03 22:29

Hvis man vil skifte fra Mozilla som mailklient til f.eks. Outlook eller
Outlook Ekspress, hvad gør man så. Tilsyneladen kan Mozilla kun importere.

Karl Erik Jessen
Farum

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 10-02-03 19:35

Den 09-02-2003 22:29, skrev Karl Erik jessen:

> Hvis man vil skifte fra Mozilla som mailklient til f.eks. Outlook eller
> Outlook Ekspress, hvad gør man så. Tilsyneladen kan Mozilla kun importere.

Det er normalt(IMHO) at programmer kan importere mails, men ikke
eksportere. OE kan også kun eksportere til sine egne formater (Outlook
og Exchange).

Mozilla benytter sig af standard mbox filformat til sine mails. Prøv at
se om der ikke findes nogle utilities til konvertering af dette til
Outlook format.

--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen

Fra : Karl Erik jessen

Dato : 12-02-03 22:05

"Morten K. Hansen" <spam@hansen-winkel.dk> skrev i en meddelelse
> Det er normalt(IMHO) at programmer kan importere mails, men ikke
> eksportere. OE kan også kun eksportere til sine egne formater (Outlook
> og Exchange).
Ja sådan er det jo desværre ofte. Og det her problem er måske mere
begrænsende for det frie valg, end det problem, som Open Source prøver at
løse. Man burde starte en "Open Functionality bevægelse"

Problemet her er så bare, at hverken O eller OE rigtig kan importere
Netscape/Mozilla mail fra nyere versioner.

> Mozilla benytter sig af standard mbox filformat til sine mails. Prøv at
> se om der ikke findes nogle utilities til konvertering af dette til
> Outlook format.
Den mulighed havde jeg sådan set set, men med mailclienterne alene er det en
mail for mail enkeltvis operation - ikke rigtig praktisk når man har nogle
hundrede mails i sit arkiv.

Men ad pudsige omveje i Googlede jeg mig frem til Mailbag Assistant
(http://www.fookes.com/mailbag), som kan fås på 30 dages gratis prøve. Den
kan konverterer til eml-format en mozillamappe ad gangen, hvorfra mailene
kan trækkes ind i OE

Hvorom alt er: tak for inspirationen

mvh

Karl Erik jessen