Xnews: Vis hele tråden
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-02-03 15:10

Hejsa

Det her har jeg spurgt om tidligere men jeg fik det aldrig til at virke...

Xnews er sat op til ikke at gemme noget - dvs. den viser kun de nye indlæg
i gruppen. Hvordan er det jeg får den til at vise både de nye indlæg OG
resten af de tråde hvori indlæggene indgår?

Hyggehej
/Thomas

Fra : Madsen

Dato : 08-02-03 15:37

Thomas Lindgaard skrev:

> Xnews er sat op til ikke at gemme noget - dvs. den viser kun de
> nye indlæg i gruppen. Hvordan er det jeg får den til at vise både
> de nye indlæg OG resten af de tråde hvori indlæggene indgår?

Hvis du har et enkelt eller nogle få indlæg fra en tråd, men ikke
hele tråden, så kan du trykke Ctrl + U som står for 'Reconstruct
Thread', medmindre at du har ændret på genvejstaterne forstås.

Hvis du vil have at Xnews skal gemme trådene, så skal du ind i
Setup > Storage (Ctrl + F1) og have den stillet til 'Save Headers'
eller 'Save headers and articles'.

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 08-02-03 16:43

Den 8-2 2003 skrev Thomas Lindgaard i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Xnews er sat op til ikke at gemme noget - dvs. den viser kun de nye
> indlæg i gruppen. Hvordan er det jeg får den til at vise både de nye
> indlæg OG resten af de tråde hvori indlæggene indgår?

I Xnews.ini [Misc] sektionen, tilføj OnLoaded=acvShowThUnread

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 09-02-03 10:23

Dino <me@privacy.net> wrote in news:Sat.08.Feb.2003.164321.0F79805567
@StarCruiser.dk:

> I Xnews.ini [Misc] sektionen, tilf›j OnLoaded=acvShowThUnread

Takker :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 09-02-03 10:41

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote in

> Takker :)

Hov - der var jeg vist lige hurtig nok.

Det jeg mener er følgende:
1) Antag at jeg har læst de første indlæg i en tråd.
2) Næste gang jeg åbner Xnews er der kommet nogle nye inlæg i den
pågældende tråd.

Jeg vil så gerne have at
1) Storage er slået fra.
2) Xnews henter de ulæste (nye) indlæg.
2) ... og henter automatisk de allerede læste indlæg i tråde med nye
indlæg.

Kan man det?

(Det skal så også lige siges at det nu vist er mest af "akademisk"
interesse - for man får vist det ønskede resultat ved at slå storage til og
så bruge OnLoaded-tingen.)

Hyggehej
/Thomas

Fra : Dino

Dato : 09-02-03 12:46

Den 9-2 2003 skrev Thomas Lindgaard i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> 1) Storage er slået fra.
> 2) Xnews henter de ulæste (nye) indlæg.
> 2) ... og henter automatisk de allerede læste indlæg i tråde med nye

Og det får du ikke med

[Misc]
OnLoaded=acvShowThUnread

i Xnews.ini, eller hvad? Det virker her, uden storage. Måske er der et
eller andet OnLoaded eller OnOpen i Groups.ini der giver problemer?

Fra : Madsen

Dato : 17-02-03 17:41

Dino skrev:

> i Xnews.ini, eller hvad? Det virker her, uden storage.

Har du 'Load read articles' slået til?

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 17-02-03 18:17

Den 17-2 2003 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Har du 'Load read articles' slået til?

Jow.

Fra : Madsen

Dato : 17-02-03 21:49

Dino skrev:

[Load read articles]

> Jow.

Så forstår jeg bedre.
Det er efter min mening bare irriterende at man skal vente på at
Xnews får indlæst samtlige artikler i gruppen. Det kunne være rart
med en funktion alla 'Load the last 100', eller noget i den stil.
Ulæste indlæg hører jo alligevel _som regel_ til blandt de nyeste
tråde i gruppen.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-02-03 17:33

Dino skrev:

> Den 8-2 2003 skrev Thomas Lindgaard i
> dk.edb.internet.software.mail+news:

> I Xnews.ini [Misc] sektionen, tilføj OnLoaded=acvShowThUnread

Nu melder historien ikke om Thomas har fået det til at fungere,
men jeg kan ikke få det til det. Sidder og kæmper med det i disse
minutter. Jeg har stillet Storage til 'Use default (no automatic
settings)' og har så indsat OnLoaded=acvShowThUnread i [Misc]-
sektionen i Xnews.ini. Det får dog ikke Xnews til at hente hele
tråden. Det jeg ønsker er at Xnews skal hente hele den tråd som
et ulæst indlæg befinder sig i, så jeg kan slippe for at trykke
Ctrl + U hele tiden og så igen.

Jeg har ikke linier med OnLoaded eller OnOpen i Groups.ini.

Madsen.