Hamster Script..
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-02-03 23:33

Hejsa..

Jeg døjer lidt med noget timing snavs mellem min hamster og CC's
newsserver. Det er specielt ved binære indlæg det er et problem.
Hamsteren sender indlægget afsted og så går der indimellem et par
minutter inden den modtager et "indlæg modtaget" fra CC's server.
Ofte render den mod tidsfristen på 120 sekunder uden at få svar.
Trods det manglende svar ender indlægget alligevel med at ligge på
CC's newsserver, så der går ikke noget tabt. Jeg har prøvet at
sætte timeout ned til 30 sekunder så den ikke spilder helt så
meget tid på at vente på det svar der ofte udebliver, men desværre
fortsætter hamsteren ikke med at sende næste besked hvis ikke den
har fået ordentligt svar.

1) Nogen der ved hvorfor CC's server er sen i optrækket?
2) Kan jeg sætte op så hamsteren altid sender med det samme hvis
der ligger noget i dens news.out

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 03-02-03 00:28

Thomas Strandtoft, du skrev:

> 2) Kan jeg sætte op så hamsteren altid sender med det samme hvis
> der ligger noget i dens news.out

Den nyeste stabel kan 'du kan hente den på min hjemmeside'
Konfiguration, Automatisering, Hændelser,men hvis den ikke
kan kontakte serveren, så hjælper det jo ikke, så bliver dit
indlæg bare flyttet over i newsfejl mappen.

--
Henrik
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-02-03 18:22

Henrik K Hansen wrote:

> [...]
> kan kontakte serveren, så hjælper det jo ikke, så bliver dit
> indlæg bare flyttet over i newsfejl mappen.

Takker, det ser ud til at fungere..

Ja, du har ret, den er ikke måden at gøre det på. Egentlig bør jeg
logge de beskeder og timeouts jeg får og kontakte CC for at høre
hvorfor deres newsserver er en krig om at sende en acknowledge på
det den modtager. Lige p.t. har jeg bare ikke energien til at
dokumentere det ordentligt og derfor vil jeg sætte den til at
prøve igen og igen indtil news.out er tom. Indlæggene når rent
faktisk frem til CC's newsserver, også selv om jeg ikke modtager
en Ack., så at jeg skal rydde op i news.err indimellem vælger jeg
lige for tiden at leve med..

Jeg har oplevet et par mærkelige fænomener i forbindelse med noget
FTP trafik også, en gut forsøgte at uploade et bilklip til min
ftp, men da han var færdig gik hans program igang med at sende
filen igen, og igen, og igen.. Jeg har kørt med samme ftpserver i
halvandet år nu og har ikke set problemet før, så jeg bad ham
prøve med et andet program. Han forsøgte med to andre programmer,
men resultatet var det samme. Så prøvede jeg med en ftpklient at
downloade fra en fremmed ftpserver og sørme om ikke min ellers
stabile ftpklient mente at den var nødt til at downloade filen
mere end en gang.. Fejlen er selvfølgelig periodisk..

Jeg har ingen vished for om de to fejl har en sammenhæng, jeg
synes bare det er påfaldende at begge fejl er i forbindelse med at
hitte ud af om en filtransmission er slut eller ej.. Indtil jeg
har fundet ud af hvad der præcist foregår, venter jeg med at
involvere CC i processen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 06-02-03 22:22

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote in message
> [...]

Hey, jeg kører 2.0'eren, og har efterlyst det samme, hvis jeg sendte en
besked, skulle hamsteren poste denne med det samme.

Dette har jeg ikke kunne få til at virke på mit netværk, hvor jeg kørte med
Hamsteren som en dedikeret server.

Hvis jeg postede et indlæg, blev det lagt i udbakken, og først sendt afsted
næste gange jeg sendte noget, dog blev det indlæg jeg sendt liggende til
næste gang..ggrrr..

Kunne du Thomas ikke prøve at smide dit script op du kører med eller evt.
maile det til mig.

kunne godt tænke mig at se om jeg kunne lure noget, jeg kunne få til at
virke.

Mvh.

Kim

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 07-02-03 18:53

"Kim Jørgensen" wrote:

> Kunne du Thomas ikke prøve at smide dit script op du kører med eller evt.
> maile det til mig.

Jo, naturligvis..

Jeg kopierede det script jeg bruger til at hente news hvert
kvarter og droppede alle de linier jeg ikke mente jeg havde brug
for. Jeg endte med:

#!hs2
HamWaitIdle
print("Sender News")
HamNewsPost
HamWaitIdle
print("News sendt")
quit

Scriptet døbte jeg newsout.hsc

Herefter gik jeg ind under Configuration, Automation,
News/Posting, Process, Outgoing News og valgte Newsout.hsc under
"Run script"..

Kommentarer til scriptet er velkomne, det er ikke min stærke side,
men det kører da..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 07-02-03 21:20

> Kommentarer til scriptet er velkomne, det er ikke min stærke side,
> men det kører da..

Hep..

Det var ihvertfald noget jeg kunne bruge.

Nu har jeg sat det til samtidig at hente når der bliver sendt.

Her kunne jeg godt bruge en feature der, hvis man postede til en
lokalgruppe, lavede en newspull.. Anyone ?

Mvh.

Kim

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 07-02-03 22:07

"Kim Jørgensen" wrote:

> Hep..
>
> Det var ihvertfald noget jeg kunne bruge.

Cool..

> Her kunne jeg godt bruge en feature der, hvis man postede til en
> lokalgruppe, lavede en newspull.. Anyone ?

Er det ikke bare at kyle newsout.hsc ind under Configuration,
Automation, News/Posting, Process, Local Posting også??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 07-02-03 22:34

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote in message
> Er det ikke bare at kyle newsout.hsc ind under Configuration,
> Automation, News/Posting, Process, Local Posting også??

Nopes. er prøvet, intet held.

Kim

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-02-03 00:26

"Kim Jørgensen" wrote:

> Nopes. er prøvet, intet held.

Okay, så er jeg blank, jeg har ikke selv haft behovet så det var
et rent gæt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-02-03 09:47

Thomas Strandtoft, du skrev:

> [...]
> faktisk frem til CC's newsserver, også selv om jeg ikke modtager
> en Ack., så at jeg skal rydde op i news.err indimellem vælger jeg

Kan du ikke nøjes med at bruge CC til de interne grupper, og så en
gratis server til de andre grupper indtil du finder fejlen.

Det script du starter når der er noget i udbakken, kunne du jo også
lade starte en simpel batfil, der flytter din artikel fra news.err
til news.out.

Move C:\hamster\Groups\News.Err\*.msg C:\hamster\Groups\News.Out

--
Henrik
[*Et quotefjols tekst er blevet slettet af Morver*]

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-02-03 22:19

Thomas Strandtoft, du skrev:

> #!hs2
> HamWaitIdle
> print("Sender News")
> HamNewsPost
> HamWaitIdle
> print("News sendt")
> quit

> Kommentarer til scriptet er velkomne, det er ikke min stærke side,
> men det kører da..

#!load hamster.hsm
HamNewsJobsClear
HamNewsJobsPostDef
HamNewsJobsStart
quit

hs2 og HamNewsPost er obsolte

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 07-02-03 22:35

"Henrik K Hansen" <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote in message
> #!load hamster.hsm
> HamNewsJobsClear
> HamNewsJobsPostDef
> HamNewsJobsStart
> quit
>
> hs2 og HamNewsPost er obsolte

Hej Henrik..

Nu er jeg jo noget ny i gnaveren.

Kan du belyse hvad de enkelte linjer gør når de kører ?

Mvh.

Kim

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-02-03 00:24