Brændt af?
Fra : Christian Vinter

Dato : 11-03-03 22:05

Hej gruppe

Det ser sandelig ud til, TV-out ikke er helt nemt. Men jeg mener nu, jeg har
gjort som f.eks. Michael Aggerholm beskriver til Luise i tråden fra for et par
dage siden.

Men problemet med mit kort opstod vist i forbindelse med, at jeg ikke liiige
gad slukke for 'putte for at sætte stikket til TV'et i. Jeg har med stor
succes før brændt en museport af på den måde(*), så jeg tænkte, om det er
lykkedes mig igen.

1) Kan man det?
2) Hvordan finder man ud af, om man har?

Jeg har et GF3, WXP og har fumlet lidt rundt med TV-tool også. Kortet har virket.

På forhånd tak:

-vinter

(*) Den første, der råber tågenakke, kan hente en guldbajer i sin lokale Brugs
på min regning.
--
Christian Vinter
Student of astrophysics.

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 11-03-03 22:28

Christian Vinter wrote:
> [...]
>
> På forhånd tak:
>
> -vinter
>
> (*) Den første, der råber tågenakke, kan hente en guldbajer i sin

Jeg er da vist den første, men jeg gider ikke råbe tågenakke, jeg tror godt
det kan lade sig gøre at brænde porte af på den måde, men jeg må indrømme,
at jeg ikke altid gider/husker at slutte eller pille strømmen fra når jeg
roder med det.

Det hænder da også at jeg ikke lige får slukket min forstærker, når jeg
flytter rundt på kabler.
Indtil videre har jeg været heldig.

Jeg håber ikke, du føler, jeg har givet et råd, der har ført til, at du har
brændt dit TV-out stik af.

Så er jeg da ked af det, men det er ikke altid man får skrevet, at man
selvfølgelig bør slutte sit udstyr inden man piller.

Men det kan måske gå lige op med den guldbajer jeg ikke gør krav på.

Mvh Michael

Fra : Christian Vinter

Dato : 11-03-03 22:33

Arrhhh, D'oh!

Det var ikke ment den vej rundt. Jeg mente, jeg havde tjekket det hele, som
efter din foreskrift - *efter*, det ikke ville virke. Ikke, at jeg havde
brændt det af efter din fine foreskrift.

Spgml 2) består: Kan jeg tjekke, om det er der, den er gal? Helst uden at
putte det i en anden 'putte?

-vinter

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 11-03-03 22:44

Christian Vinter wrote:
> [...]
> hele, som efter din foreskrift - *efter*, det ikke ville virke. Ikke,
> at jeg havde brændt det af efter din fine foreskrift.

Det var da godt.

> Spgml 2) består: Kan jeg tjekke, om det er der, den er gal? Helst
> uden at putte det i en anden 'putte?
>
> -vinter

Det ved jeg ikke rigtigt.

Det kan man nok, men jeg ved ikke hvordan.

Jeg ville tilslutte det på en måde, hvor jeg ved det skulle virke, og gør
det ikke det, villle jeg bande noget så voldsomt (og konkludere at stikket
nok er brændt af).

Men problemet med det her TV-out skrammel, er jo som regel at folk ikke ved,
hvordan det skal tilsluttes, og derfor ikke kan tilkoble det på en måde,
hvor de med sikkerhed kan sige, at det burde virke.

Så her kommer jeg nok til kort.

Håber der er nogle andre der kan kaste lys over sagen.

Mvh Michael

Fra : Christian Vinter

Dato : 11-03-03 22:36

Hvis man beder om gratis råd på Usenet, og så bitcher over, at det ikke var et
professionelt råd, *er* man en tågenakke.
Desuden tror jeg altså ikke, mit GF3 og en guldbajer går lige op, men lad nu
det ligge.

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 12-03-03 00:11

Christian Vinter wrote:
> [...]
> ikke var et professionelt råd, *er* man en tågenakke.
> Desuden tror jeg altså ikke, mit GF3 og en guldbajer går lige op, men

Det skal være en stor guldbajer.

Håber du finder en billigere løsning end et nyt grafikkort.

Mvh Michael

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-03-03 15:14

"Christian Vinter" <vinter@SLET.fys.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lykkedes mig igen.
>
> 1) Kan man det?
> 2) Hvordan finder man ud af, om man har?

Prøv at pille vga stikket ud. Sæt tv'et til via s-video, og tænd pc'en. Nu
skulle den gerne bruge tv'et som primær skærm, og du burde kunne se BIOS og
alting starte op. Hvis ikke, er det nok brændt affff.

Der er ingen garanti for at kortet er lavet til at køre med tv-out som
primær skærm, men jeg har ikke oplevet et der ikke kunne endnu.

- Martin

Fra : danni plougmann

Dato : 12-03-03 18:50

> [...]
>
> Der er ingen garanti for at kortet er lavet til at køre med tv-out som
> primær skærm, men jeg har ikke oplevet et der ikke kunne endnu.

jjeg ved med sikkerhed at daytona geforce 3 ti 200 128 ddr ram har den
funktion, har før selv brugt det i en tid hvor min skærm var til reparation.

Fra : NFE

Dato : 12-03-03 16:50

Vil du sælge - hvad er det for et GF3 kort - og hvad forlanger du???

MVH. NFE

efrahmn@hotmail.com

Fra : Christian Vinter

Dato : 13-03-03 10:48

NFE wrote:
> Vil du sælge - hvad er det for et GF3 kort - og hvad forlanger du???

GF3 Ti200
Jeg tror, jeg beholder det, til jeg får råd til et nyt GF4 Ti (hvilket ikke er
foreløbig).

-vinter

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-03-03 23:32

> GF3 Ti200
> Jeg tror, jeg beholder det, til jeg får råd til et nyt GF4 Ti (hvilket
ikke er
> foreløbig).

Har du prøvet mit forslag?

- Martin

Fra : Christian Vinter

Dato : 14-03-03 14:52

> Har du prøvet mit forslag?

Ja, undskyld jeg ikke svarede.
Jeg slukkede, hev skærmen ud, satte TV'et i, tændte, og der skete ikke en skid!

Det er desværre nok futtet til de evige grafikkortsportsmarker. Jeg prøver at
sætte det til en kammerats computer + TV en af dagene (det var jo ligesom den
anden mulighed...), men er altså ikke for optimistisk.

-vinter