Vedr. DVI -> VGA adapter.
Fra : J. Jakobsen

Dato : 10-03-03 23:35

Hi there

Jeg overvejer at investere i et ASUS 9180 VS (Video Suite) som har "video
in" funktion til at grabbe nogle gamle hjemmevideoer med. Så langt så godt,
der er dog et par spm. som presser på før investeringen bliver endegyldig.

1: Kortet har "dual DVI" udgang og jeg bruger en alm. CRT skærm med VGA
indgang. Der medfølger to adaptere som konverterer DVI -> VGA men jeg kører
1600x1200x32bit på en 21" Trinitron og spm. er så om billedet bliver
forringet af denne adapter.
2: Er det "smart" med et sådan et kort eller er jeg bedre tjent med et
pinacle eller et andet produkt til denne lille øvelse. Jeg er ikke i
besidelse af et DV kamere så det er rent analog det hele, og kvaliteten
behøver ikke at være i "Lucas" kvalitet.
3: Jeg har ikke int. i et TV tunerkort, kun et kort til at grabbe video med
og her gentager spm. 2 sig igen.

Ovenstående er ikke stillet i "dk.edb.videoredigering" fordi det primære
spm. er om kvalliteten er ok via de adaptere som følger med skidtet for at
konvertere det fra DVI til VGA.

/Jørgen.

Fra : J. Jakobsen

Dato : 15-03-03 00:50

Til dem der er interesseret:
Jeg har lige købt og installeret nedenstående og disse DVI -> VGA adaptere
(2 stk.) fungerer udemærket og der er ikke nogen (for mine øjne) forskel ved
1600x1200x32 opløsning. Så til dem der evt. kunne være int. i nedenstående
spm. er der ikke nogle probs.
/Jørgen