TV-Out problem....
Fra : Dennis Lange

Dato : 09-03-03 15:24

Hej...

Jeg har problemer med mit Asus V7700 GTS Geforce2 Pro Deluxe.

Når jeg vil bruge TV-Out funktionen kan det kun lade sig gøre ved at sende
"hele" billedsignalet til TV'et..
Jeg kan således ikke bruge skærm og tv samtidigt.
Jeg får heller ikke 2 skærme og vælge imellem inde i
skærmegenskaber>settings

Det er ligesom om at comp ikke forstår at der er koblet et tv til.

Hvad kan man gøre, så man kan bruge tv og skærm samtidig?

--
Mvh. Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 09-03-03 15:49

Dennis Lange wrote:
> Hej...
>
> Det er ligesom om at comp ikke forstår at der er koblet et tv til.
>
> Hvad kan man gøre, så man kan bruge tv og skærm samtidig?

Så skal man først og fremmest være sikker på at ens grafikkort understøtter
denne funktion.

Jeg ved ikke om det er tifældet med dit kort, men mit GF 3 TI200 (MSI) gør
ikke.

Mvh Michael

Fra : Dennis Lange

Dato : 09-03-03 16:02

Michael Aggerholm, Brabrand wrote:
> Så skal man først og fremmest være sikker på at ens grafikkort
> understøtter denne funktion.

Det lyder rimeligt
Desværre er Asus' hjemmeside lidt skidt kørende for tiden...

> Jeg ved ikke om det er tifældet med dit kort, men mit GF 3 TI200
> (MSI) gør ikke.

Men det kunne vel så tyde på, at det er der problemet ligger...

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 09-03-03 20:04

"Dennis Lange" wrote

> Men det kunne vel så tyde på, at det er der problemet ligger...

Hvorfor bruger du ikke bare TV-Tool?

'Anders

Fra : Dennis Lange

Dato : 09-03-03 23:15

Anders Faber Nielsen wrote:
> Hvorfor bruger du ikke bare TV-Tool?

Efter egentlig at have opgivet at få programmet til at spille en gang, har
jeg nu efter lidt fedteri, fået det til at vise et fornuftigt billede på
TV'et.

Men findes der virkelig ikke et freeware-alternativ, der kan det samme??
(Lidt nærig er man vel altid )

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 10-03-03 14:00

"Dennis Lange" wrote

> Men findes der virkelig ikke et freeware-alternativ, der kan det samme??
> (Lidt nærig er man vel altid )

Du kan forsøge dig med TV Control Center fra samme site. Det er freeware, og
burde virke med dit grafikkort.

Hvad er i øvrigt problemet med billedkvaliten når du bruger TV-Tool?

VH
Anders

Fra : Dennis Lange

Dato : 10-03-03 15:08

Anders Faber Nielsen wrote:
> Hvad er i øvrigt problemet med billedkvaliten når du bruger TV-Tool?

At billedet er større end tv-skærmen. Men efter en times kamp, lykkes det
mig at få det skalerert ned, ved hjælp af resisze, men lidt træls, at det
ikke virker generelt...

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 10-03-03 16:11

"Dennis Lange" wrote

> At billedet er større end tv-skærmen. Men efter en times kamp, lykkes det
> mig at få det skalerert ned, ved hjælp af resisze, men lidt træls, at det
> ikke virker generelt...

Jamen naturligvis er du nødt til at bruge resize-funktionen, hvis det skal
passe perfekt. Du finder ikke noget software der automatisk kan skalere
billedet - det ville jo kræve at softwaren kunne genkende til hvilket TV
signalet skulle sendes... og det ville alligevel intet hjælpe da selv TV'er
af samme model kan være forskelligt sat op.

VH
Anders

Fra : Dennis Lange

Dato : 10-03-03 21:18

Anders Faber Nielsen wrote:
> [...]
> hvilket TV signalet skulle sendes... og det ville alligevel intet
> hjælpe da selv TV'er af samme model kan være forskelligt sat op.

Det er jeg med på.

Det "sjove" er bare at hvis jeg kun har billedet på tv'et, hvilket svarer
til den indstilling der hedder standard i TVTool passer det overraskende
godt.
Men med Pal60 koblet til, er der kun mulighed for at vælge Fuld Skærm, og så
er billedet en del større end hvad tv'et kan vise.
Det vil jo så også sige, at fx skrivebordet ikke kan vises i passende
størrelse, da det kun er et givet vindue som man kan tilpasse med
resize-funktionen (så vidt jeg har forstået).

--
Mvh. Dennis Lange

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 10-03-03 22:28

"Dennis Lange" wrote

> [...]

> størrelse, da det kun er et givet vindue som man kan tilpasse med
> resize-funktionen (så vidt jeg har forstået).

Ja ok - den var værre. Nu er gode råd dyre...

'Anders

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 10-03-03 22:37

"Dennis Lange" wrote

> Men med Pal60 koblet til...

Hvorfor er det egentlig lige at du kører PAL60?

'Anders

Fra : Dennis Lange

Dato : 10-03-03 23:09

Anders Faber Nielsen wrote:
> "Dennis Lange" wrote

> Hvorfor er det egentlig lige at du kører PAL60?

For at se billedet samtidig på både TV og computerskærm.

Det kan ikke lade sig gøre ellers, da mit (latterlige) grafikkort ikke kan
vise billedet begge steder hvis ikke både skærm og tv-udgang kører med 60Hz.

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 10-03-03 23:23

"Dennis Lange" wrote

> [...]
>
> Det kan ikke lade sig gøre ellers, da mit (latterlige) grafikkort ikke kan
> vise billedet begge steder hvis ikke både skærm og tv-udgang kører med

Det må være din monitor der ikke gider 50hz, for jeg har et tilsvarende
grafikkort og det virker upåklageligt på 50hz.

Prøv evt. at opdatere dine drivere - du kunne fx prøve de til TV-Tool
modificere, der findes på programmets site.

VH
Anders

Fra : Dennis Lange

Dato : 11-03-03 17:37

Anders Faber Nielsen wrote:
> Det må være din monitor der ikke gider 50hz, for jeg har et
> tilsvarende grafikkort og det virker upåklageligt på 50hz.

Jeg har så efterhånden fundet ud af, at jeg faktisk kan bruge tvcc og dermed
køre med 50 Hz, dog skal opløsningen sættes til 800x600 istedet for 640x480
som den står til fra start.

Så hvis man ser bort fra problemet med at man ikke kan se hele skrivebordet
(og at ikonerne hopper rundt) så er freeware løsningen med tvcc vist noget
nær det optimale jeg kan komme frem til.

Og så må jeg huske i fremtiden at næste gang jeg skal have nyt grafikkort
skal det kunne klare 2 skærme uafhængigt af hinanden, extended desktop,
eller hvad det nu hedder.

Men jeg takker mange gange for hjælpen og alle de gode råd og forslag.

Fra : Dennis Lange

Dato : 10-03-03 15:22

Anders Faber Nielsen wrote:
> Du kan forsøge dig med TV Control Center fra samme site. Det er
> freeware, og burde virke med dit grafikkort.

Men der kan jeg så ikke se billedet begge steder, da tvcc ikke understøtter
Pal60...

IIhh...

Fra : jørn larsen

Dato : 09-03-03 16:18

> - - - Jeg kan således ikke bruge skærm og tv samtidigt.*)
> Jeg får heller ikke 2 skærme og vælge imellem inde i
> skærmegenskaber>settings - - -
------------------------------------
Hej Dennis.
*) Michael har sikkert ret.
Mht skærmegenskaber (eller manglende) skulle du nok prøve at installere en
af de nyere Detonator-drivere fra nVidias hjemmeside. Så vil du kunne se to
skærme på 'egenskaber for skærm', eller hvad det hedder.

Mvh Jørn

Fra : Dennis Lange

Dato : 09-03-03 16:26

jørn larsen wrote:

> [...]
> installere en af de nyere Detonator-drivere fra nVidias hjemmeside.
> Så vil du kunne se to skærme på 'egenskaber for skærm', eller hvad

Har hentet det nyeste fra nvidia, så det er heller ikke der den er gal.

Fra : Olesen

Dato : 09-03-03 16:53

"Dennis Lange" <dblng2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Jeg har problemer med mit Asus V7700 GTS Geforce2 Pro Deluxe.

GF2 GTS kan kun håndtere 1 skræm ad gangen,endten
monitor eller TV.

Dog kan du få begge signaler frem, hvis du lader
din skærm køre 60 hz, hvilket der ofte advares imod...

Fra : Dennis Lange

Dato : 09-03-03 17:05

Olesen wrote:
> GF2 GTS kan kun håndtere 1 skræm ad gangen,endten
> monitor eller TV.

Ok - det forklarer det...

Kan man så evt. smide et xtra grafikkort med tv-out i, og så kører med 2