Hjælp til tv-out problem
Fra : Louise

Dato : 08-03-03 17:37

Hej!

Jeg søger en der har VIRKELIG god tid (og tålmodighed)... Jeg har nu købt et
geforce 4 mx 420, og vil frygtelig gerne se film på mit fjernsyn...! Men
det vil ikke virke. Jeg har prøvet at gøre som der stod i forskellige
manualer (og kigget tidligere tråde igennem) men det hjælper mig ikke.

Er der en, der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre HELT fra start...? Skal
jeg pille ved tv'et ?

Mit fjernsyn er et Baze...ja, det er ikke så fancy, men det burde vel kunne
klare det??? Jeg har købt et kabel, der hedder S-VIDEO scart input incl.
sound. Den flinke ekspedient sagde at det skulle virke.
Og jeg har endda selv sat det hele i, inkl. kablet ;)

hilsen Louise

Fra : Vega

Dato : 08-03-03 17:44

Dit fjernsyn skal kunne modtage S-Video signal for at det virker. Ellers
skal du købe en S-Video til Composit konverter scartstik. Du kan evt. købe
det her.

http://makeashorterlink.com/?X1EE22BB3

Mvh. Vega.

PS. Spørg endelig hvis du er i tvivl om noget.

Fra : Louise

Dato : 08-03-03 18:17

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://makeashorterlink.com/?X1EE22BB3
>
> Mvh. Vega.
>
> PS. Spørg endelig hvis du er i tvivl om noget.

Jeg ved jo ikke om dette er problemet... anyone?

Louise

Fra : Vega

Dato : 08-03-03 18:25

Jeg vil gætte på at det er det.

Har du prøvet at få billedet over på tv'et? og i så fald hvad sker der så?

Fra : Louise

Dato : 08-03-03 19:47

> Jeg vil gætte på at det er det.
>
> Har du prøvet at få billedet over på tv'et? og i så fald hvad sker der så?

nej der sker overhovedet intet på tv'et... der fulgte et lille ekstra stik
med... Det hedder colorfix for s-video to scart (composit) - kan det være
det, der skal sættes på ?

hehe - kan godt være mine spørgsmål er lidt "dumme"

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 08-03-03 20:46

Louise wrote:
> [...]
> det være det, der skal sættes på ?
>
> hehe - kan godt være mine spørgsmål er lidt "dumme"

Jeg gætter på, at det er sådan en her du har:
<http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=11&partid=6&menuid=1&PHPSES
SID=e162b014e5f00887d9b07a5d1ca7c62e>

Minijack'et (det stik der bruges til headsets til walkman) skal i lydkortet
i den udgang dine pc-højttalere er i (eller en tilsvarende).

S-video stikket skal i grafikkortets TV-out udgang (prøv først uden
color-fix, det giver bedste kvalitet).

Scartstikket skal i TV'et. Dernæst skal TV'et indstilles til av-kanalen.

Dernæst skal du aktivere TV-out funktionen.
Når du befinder dig på skrivebordet, højreklikker du, og vælger
"egenskaber".
Så kommer egenskaber for skærm frem.
Her vælger du fanebladet "indstillinger", og knappen "avanceret".

Herefter er det lidt forkelligt fra kort til kort, hos mig er det under
"valg af enhed" hos dig tror jeg det hedder "nView" (kig dig lidt omkring).

Det kan ved nogle kort vælges om billedet skal vises på både monitor og
TV-skærm påsamme tid, ellers skal man ind og ændre det hver gang (det skal
jeg).

Ved format skal du vælge PAL-B (Danmark), den står måske til NTSC-M.

Herefter bliver TV-out aktiveret.

Hvis billedet er sort/hvid, så understøtter dit TV ikke s-video, og så skal
du bruge det lille Color-fix stik (mellem kabel og grafikkort).
Hvis TV'et understøtter s-video, skal du bruge det (ved TV med 2 scart stik
er det ofte i scart 2 der er s-video), da det giver en bedre kvalitet.

Color-fix stikket omformer s-video signalet til composite, og så bliver det
hele mere sløret.

Håber det kaster lys over sagen.

Mvh Michael

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 08-03-03 20:53

Michael Aggerholm, Brabrand wrote:

> [...]
> Hvis TV'et understøtter s-video, skal du bruge det (ved TV med 2
> scart stik er det ofte i scart 2 der er s-video), da det giver en

Ovenstående er lidt dårligt formuleret.

Hvis billedet er sort/hvid, så understøtter dit TV ikke s-video ELLER er
ikke indstillet rigtigt, og du er derfor nødt til at bruge det lille

Fra : Louise

Dato : 09-03-03 01:14

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> wrote in
message news:3e6a4a02$0$7604$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
stik
> er det ofte i scart 2 der er s-video), da det giver en bedre kvalitet.

Tusind TAK, nu virker det :)

Louise

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 09-03-03 10:49

Louise wrote:

> Tusind TAK, nu virker det :)
>
> Louise

Det var så lidt.

Var du nødt til at bruge color-fix'et?

Ikke at det ikke er fint nok, men billedet bliver noget tydeligere, når man
ikke omformer s-video signalet til composite.

Mvh Michael

Fra : Louise

Dato : 09-03-03 11:47

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> wrote in
message news:3e6b0df1$0$29548$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Det var så lidt.
>
> Var du nødt til at bruge color-fix'et?
¨
Nej, det var ikke nødvendigt - faktisk tør jeg næsten ikke at sige hvad
problemet var, men nu ved jeg da hvor min AV-knap er ;) (tsk tsk, kvinder og
teknik)

Louise

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 09-03-03 12:10

Louise wrote:

> [...]
> Nej, det var ikke nødvendigt - faktisk tør jeg næsten ikke at sige
> hvad problemet var, men nu ved jeg da hvor min AV-knap er ;) (tsk

He he

Jeg troede faktisk det var fordi du troede at TV-out var aktiveret hele
tiden, og derfor ikke havde været inde og aktivere den.

Men nu kører det jo, og så snakker vi ikke mere om kvinder og teknik.
(de burde faktisk slet ikke nævnes i samme sætning)

Mvh Michael