dårligt tv-out billede med matrox g450
Fra : michelangelo

Dato : 06-03-03 07:29

Hejsa jeg har et G450 og havde indtil for nylig et knaldgodt billlede på mit
tv, men så kom jeg til at ødelægge kablet....det var et s-video + lyd til
scart på 10m. Jeg bestemte mig når jeg nu alligevel skulle have et nyt kabel
for at jeg hellere ville have et rent s-video, og så en konverterbox i scart
stikket....og nu er situationen således at hvis jeg bruger ovenstående får
jeg et elendigt billede med striber og gryn, men doi farve......og hvis jeg
indsætter min colorfix-ledning (2x hun s-vhs på 8 cm) får jeg et knaldskarpt
billede, men desværre i sort hvid.
Jeg forestiller mig at der måske allerede sidder noget s-video til
compositet teknik i min konverterbox.....men det er kun et gæt.

Hvad kan der vær galt?

Mvh Lasse

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-03-03 12:43

michelangelo wrote:
> Hejsa jeg har et G450 og havde indtil for nylig et
> knaldgodt billlede på mit tv,

Ja, se dét er kvalitet i TV-Out ;)

> men så kom jeg til at ødelægge kablet....

Dumt ;)

> [...]
> og hvis jeg indsætter min colorfix-ledning (2x hun s-vhs på
> 8 cm) får jeg et knaldskarpt billede, men desværre i sort hvid.

Det lyder som om konverteren er defekt.

> Jeg forestiller mig at der måske allerede sidder noget s-video
> til compositet teknik i min konverterbox...

Hvorfor?
- Så burde det jo være i farver:

> Hvad kan der vær galt?

Defekt konverter, vil jeg mene. Jeg ser 3 muligheder:
1) Få byttet konverteren på garantien.
2) Købe en ny konverter:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=2&partid=14&menuid=2&PHPSESSID=85d6cc6e01cd275f67c325b502530ca0
3) Købe et TV med S-Video indgang ;)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.