Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Video In
Fra : Martin San.

Dato : 06-03-03 05:26

Hejsa

Dette spørgsmål er sikkert blevet stillet til hudløshed, men jeg har
alligevel ikke lige kunne finde noget tilbage i gruppen.

Kan nogen fortælle mig forskellen på S-VHS og Composite ved video-in?
Hvad er bedst at bruge?

Jeg har en videomaskine der står 8 meter væk fra computeren. Er det for
langt mht. signaltab osv.?

Er der noget jeg skal være opmærksom på hvis jeg skal ud og købe de 8 meter
kabel? (eller det fås måske kun som 5 og 10 meter?).

MVH Martin
HUSK at fjerne NOSPAM ved svar på e-mail

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-03-03 12:49

Martin San. wrote:
> Kan nogen fortælle mig forskellen på S-VHS og
> Composite ved video-in?

S-VHS er en båndstandard, men du mener nok S-Video.
De fleste grafikkort har et S-Video stik, så har du mulighed
for at føre et S-Video kabel, så gør det og spar konverteringen.

> Hvad er bedst at bruge?

S-Video er klart bedst, det har det bedste signal.

> Jeg har en videomaskine der står 8 meter væk fra
> computeren. Er det for langt mht. signaltab osv.?

Jeg ved ikke med video-in, men ikke til TV-Out.

> Er der noget jeg skal være opmærksom på hvis jeg skal
> ud og købe de 8 meter kabel?

Hvad med lyden?
www.av-supply.dk

> (eller det fås måske kun som 5 og 10 meter?).

S-Video kabel:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=2&partid=1&menuid=1&PHPSESSID=cc0817c719d5dd561ca3441a71bc7feb

S-Video og lyd kabel:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=2&partid=6&menuid=1&PHPSESSID=cc0817c719d5dd561ca3441a71bc7feb

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Martin San.

Dato : 06-03-03 20:51

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> S-VHS er en båndstandard, men du mener nok S-Video.
> De fleste grafikkort har et S-Video stik, så har du mulighed
> for at føre et S-Video kabel, så gør det og spar konverteringen.

Jeps sorry, det var S-Video jeg mente, og ikke S-VHS.
Det er fordi jeg har en S-VHS videomaskine som jeg skal bruge til
formålet... sad og rodede lidt rundt i betegnelserne i går...
Grafikkortet er et ATI All-In-Wonder Radeon med TV-tuner og TV in/out
(S-Video in/out).

> Hvad med lyden?
> www.av-supply.dk

Jeg har i forvejen et 8 meter signalkabel fra video'en i stuen og til
lydkortet i computeren.

> S-Video kabel:

http://www.av-supply.dk/index.php?index=2&partid=1&menuid=1&PHPSESSID=cc0817
c719d5dd561ca3441a71bc7feb

Tak for linkene!

MVH Martin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-03-03 09:01

Martin San. wrote:

> Jeps sorry, det var S-Video jeg mente, og ikke S-VHS.

Jeg har selv kørt rundt i begreberne ;)

> Det er fordi jeg har en S-VHS videomaskine som jeg
> skal bruge til formålet...

Okay.

> sad og rodede lidt rundt i betegnelserne i går...

;)

> Grafikkortet er et ATI All-In-Wonder Radeon med
> TV-tuner og TV in/out (S-Video in/out).

Det lyder som et godt kort til formålet.

> Jeg har i forvejen et 8 meter signalkabel fra video'en i
> stuen og til lydkortet i computeren.

Jamen det er jo fint så.

http://www.av-supply.dk/index.php?index=2&partid=1&menuid=1&PHPSESSID=cc0817c719d5dd561ca3441a71bc7feb

> Tak for linkene!