Hjælp til køb af nyt grafikkort.
Fra : Sune Seeger

Dato : 06-03-03 01:31

Hej ng

Jeg skal til at købe en ny skærm, en 19" Iiyama til 4000kr. og så har
jeg tænkt på at købe et nyt grafikkort til mellem 1000 og 1500kr. så vil jeg
gerne høre hvilket et i ville foreslå. Jeg køre nu med et ældre Ati All In
Wonder 32Mb DDR.

krav:

Tv out (gerne en god en)
Min. 64Mb Ram,
kunne køre nogle af de nyeste spil,
bruges til Web Design, PhotoShop, Frontpage
evt. TV Tuner

Sune

Fra : Per Larsen

Dato : 06-03-03 08:47

Du skal nok ud at have et radeon 9500pro, det klarer opgaven helt
forrygende. ellers skal du tage et Geforce Ti4200. men det er mere value,
hvor radeon kortet er hurtigt og kvalitet.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-03-03 12:29

Per Larsen wrote:
> Du skal nok ud at have et radeon 9500pro,
> det klarer opgaven helt forrygende.

Enig, de kan fås fra ca. 1600kr. og et alm. Radeon
9500 fås fra 1450kr.
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364987897

> ellers skal du tage et Geforce Ti4200. men det er
> mere value, hvor radeon kortet er hurtigt og kvalitet.

Geforce4 Ti4200 er efter sigende dårligere i TV-Out
end Radeon 9x00 serien, hvilket Sune fremhæver.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Sune Seeger

Dato : 06-03-03 12:51

btw..

Jeg har glemt at sige at gfx kortet gerne må have udtag til 2 skærme
(TwinView eller DualView) som det vist hedder på visse kort.

Sune

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-03-03 15:59

Sune Seeger wrote:
> Jeg har glemt at sige at gfx kortet gerne må have udtag
> til 2 skærme (TwinView eller DualView) som det vist
> hedder på visse kort.

Det har førnævnte kort vist også:
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364987897
http://tw.giga-byte.com/VGA/Products/Products_GV-R9500.htm