Hvilket grafikkort kan klone en skærm?
Fra : Krumme

Dato : 03-03-03 00:23

Min bror er ved at bygge et multimediecenter. Det er en maskine der skal stå
bag det møbel hvor hans fjernsyn står. Der skal være et dvd-drev
tilgængeligt, ellers bruger han trådløs mus + tastatur.

Det han ikke kan finde ud af, er hvilket grafikkort der skal købes hjem. Han
vil ikke have en skærm stånde fremme, så maskinen skal kunne boote direkte
på en tv-skærm uden at lave fiks-fakserier. Han vil gerne have et klart
billede på skærmen ( så usløret som muligt )
Er det chipsettet der afgør om kloning er mulig?

Mit nuværende mx440 er i stand til at klone, men mit gamle nVidia Riva TNT
var ikke i stand til det ( selv om der var tv-out )

Er kloning mulig selv om man slet ikke har sluttet en monitor til??

Forslag ønskes.
mvh:
Krumme

Fra : BO

Dato : 03-03-03 09:27

"Krumme" <kasper@bavnshoj.dk> wrote in message
> [...]

gerne have et klart
> billede på skærmen ( så usløret som muligt )
> Er det chipsettet der afgør om kloning er mulig?

Hej

Jeg har et Riva TNT2 Ultra m/tv-out i en tvmaskine, den booter op med kun
s-video stik i og har det klareste (mindst slørede) billede jeg har set med
tv-out.

Hilsen Bo

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-03-03 09:28

Krumme 's insignificant opinion was stated in:
3e62923c$0$16131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Mit nuværende mx440 er i stand til at klone, men mit gamle nVidia
> Riva TNT var ikke i stand til det ( selv om der var tv-out )
>
> Er kloning mulig selv om man slet ikke har sluttet en monitor til??

De Radeon kort jeg har leget med, har selv aktiveret tv out hvis der var et
tv tilsluttet. Faktisk bliver det slået til allerede i bios, så man behøver
ikkke på noget tidspunkt en vga skærm.

--
/Sune
Fac ut vivas!