Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
skerm eller grafik-kort?
Fra : Niels

Dato : 02-03-03 22:32

Jeg har et lite problem med min ½ år gamle pc. Lige plutselig er skermen
begynt at bli sort, normalt etter ca 20-40 minutter (i ca 3 sek, for så at
komme tilbage). Kan gå fint i 2 minutter, eller i en ½ time, før det samme
sker igjen. Noen ganger blir den helt gokk og "flimrer" ustanselig, hvorpå
jeg må slå av min pc og vente minst 1 time før den vil igen.

Jeg har en vag teori om at det kan være mit grafik-kort som er for varmt,
men det har fungeret helt fint i over ½ år. Hvorfor så denne plutselige
forandring?

Min skerm er ret gammel (5½ år). Kan det rett og slett være den? (Jeg kører
ikke med høyere oppdateringshastighet enn hva skermen kan tåle)

Dersom noen har erfaring med dette ville jeg sette pris på hjelp.

Mine specs:
Athlon 1800+
256 DDR
GF3 TI 128 mb
17" no name skjerm

MVH

Nils-Kristian
"nydansker-gammelnordmann"

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-03-03 23:43

"Niels" <nope@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke med høyere oppdateringshastighet enn hva skermen kan tåle)
>
> Dersom noen har erfaring med dette ville jeg sette pris på hjelp.

Hvis jeg var dig, så ville jeg lige se efter blæseren på dit grafikkort, det
kan være den der er gået i stykker, og dermed bliver kortet varmt og
ustabilt. Hvis det ikke er det der er galt, så prøv om du kan låne et andet
grafikkort og sæt det i din maskine, så vil det vise sig hvad det er der er
galt, for bliver det ved med sort skærm, så må det så være skærmen, ellers
er det grafikkortet.

Kim Larsen

Fra : Peter T.

Dato : 03-03-03 08:08

Kim Larsen wrote:

> du kan låne et andet grafikkort og sæt det i din maskine, så vil det
> vise sig hvad det er der er galt, for bliver det ved med sort skærm,
> så må det så være skærmen, ellers er det grafikkortet.

For nemheds skyld ville jeg starte med at låne en skærm, da den er nemmere
at koble til, fremfor et nyt grafikkort, hvor driverne først skal
installeres. :)

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>