Hvilken scanner
Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 11-03-03 13:23

Hvilken flatbed scanner skal man vælge, når man skal have en billig en...
maks 1000kr (og meget gerne mindre)...

/Rasmus

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 11-03-03 16:13

> Hvilken flatbed scanner skal man vælge, når man skal have en billig en...
> maks 1000kr (og meget gerne mindre)...

Kender ikke markedet nu, men jeg købte en Artec Ultima 2000 i Bilka for ~2
år siden for 300-400 kr. Den fungerer glimrende Fysisk er den 26*38*4
cm.

Fra : Jesper_KA

Dato : 11-03-03 16:45

"Rasmus Wulff Jensen" <wulff-jensen@mobilixnet.dk> wrote in message
> Hvilken flatbed scanner skal man vælge, når man skal have en billig
en...
> maks 1000kr (og meget gerne mindre)...

Kender ikke noget til Scannere men i en test
jeg lige sidder og kigger på vinder Canoscan 5000 F
men alle scannere i denne test ligger prismæssigt over
det du leder efter hvilket vil sige fra ca.1500 kroner
og op efter.

Regards

Fra : Peter_Gimm

Dato : 15-03-03 13:05

Hej Rasmus,

Jeg fandt en Microtek Scanmaker 4800 (semiproff) hos Midt Data til lige
præcis 1.000,- kroner !
Softwaren til microteks scannere er rigtig god med mange
indstillingsmuligheder.
Ellers er Epsons scannere omkring 1.000,- også ret gode !

Mvh
Peter

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-03-03 12:47

In dk.edb.hardware, Rasmus Wulff Jensen <wulff-jensen@mobilixnet.dk>
says...
> Hvilken flatbed scanner skal man vælge, når man skal have en billig en...

Det afhænger af dine behov.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Willy Gates

Dato : 16-03-03 16:33

Rasmus Wulff Jensen <wulff-jensen@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b4kklr$1bvd$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Hvilken flatbed scanner skal man vælge, når man skal have en billig en...
> maks 1000kr (og meget gerne mindre)...
>
> /Rasmus

Det afhænger af hvad den skal bruges til. Hvis dine billeder kun skal vises
på en skærm, skal du bare købe den billigste der kan fås. Når du scanner til
skærmen har du kun brug for 75 dpi.
Skal du derimod scanne til fotografisk kvalitet og udskrift, kan den ikke
blive god nok.

John

Fra : Madsen

Dato : 16-03-03 21:22

Willy Gates skrev:

> Når du scanner til skærmen har du kun brug for 75 dpi.

Det kommer jo da helt an på hvor stort det man scanner er og hvor
meget man vil have det til at fylde på skærmen. Derudover kommer det
an på hvor stor skærmen er og hvor mange pixels den er stillet til
at vise, så det er vist en sandhed med modifikationer.

Et 4 kroners frimærke scannet i 75 ppi vil fylde 59 x 59 pixels, men
hvad nu hvis det skal være 500 x 500 pixels?

Madsen.