Identifikation af RAM klodser.
Fra : BHP\(7080\)

Dato : 10-03-03 13:47

Hej NG.

Jeg har rodet i gemmerne og fundet nogle gl. RAM klodser og er nu nysgerrig
efter hvad det er for noget og hvad størrelse de er.
Det er 72 bens og 30 bens.
Google er forsøgt, uden det hjalp.
Kan I hjælpe?

BHP

Fra : adegn

Dato : 10-03-03 17:10

> [...]
nysgerrig
> efter hvad det er for noget og hvad størrelse de er.

Google hjælper sgu' nok ikke så meget hvis du som søgeord skriver
"identifikation af ram klodser".....

Dem med 30 ben (SIMM) er med ca. 80% sandsynlighed på 1MB stykket. Det kan
vidst slet ikke betale sig at finde ud af det mere præcist.... Til en 386'er
sx skal du bruge 2 ens af dem ad gangen - til 386dx og 486 skal du bruge 4
ens.

Ang. dem med 72 ben (PS/2) kan du jo evt. skrive det der står på
dram-chippene. Så kan det jo være, at jeg eller én af de andre her kan finde
ud af det.

/Anders

Fra : Gismo

Dato : 11-03-03 14:16

"adegn" <anders274@*nospam*pop.k-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
386'er
> sx skal du bruge 2 ens af dem ad gangen - til 386dx og 486 skal du bruge 4

Er det ikke de små søde der kan bruges som nøgleringe ???

Gismo

Fra : Preben Andersen

Dato : 10-03-03 17:26

"BHP(7080)" <bear@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
nysgerrig
> efter hvad det er for noget og hvad størrelse de er.

De 30 bens har du fået svar på. De 72 bens er FP eller EDO-ram, som skal
monteres parvis.

mvh
Preben

Fra : adegn

Dato : 10-03-03 21:12

> De 30 bens har du fået svar på. De 72 bens er FP eller EDO-ram, som skal
> monteres parvis.

altså i et 586 board (Sockel 5 og 7) i et 486 board kan de monteres
enkeltvis.

/Anders