Dell Latitude CP M233ST
Fra : --= Pomfrit =--

Dato : 10-03-03 10:30

Hej..

En af mine venner har fået en bærbar af hans afdødee morfar.. Men der er et
password som den beder om når man starter den op...

Kan man hente en ny bios fra Dell eller et andet sted og så lægge den ind og
så er problemet løst eller hvad kan man gør..?

Mvh

--= Pomfrit =--

Fra : jk

Dato : 10-03-03 10:42

On Mon, 10 Mar 2003 10:29:42 +0100, "--= Pomfrit =--" <test@test.com>
wrote:

> [...]
>
>Kan man hente en ny bios fra Dell eller et andet sted og så lægge den ind og
>så er problemet løst eller hvad kan man gør..?

Hm !?
sikken historie.

Fra : Jonas Andreasen

Dato : 10-03-03 11:48

"jk" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message

> Hm !?
> sikken historie.

Du antyder nok at mande lyver, men hvis du ikke har beviser så lad være. Det
får dig bare til at lyde endnu dummere.

Prøv og ring til Dell. Der er som regel et default password som overrider
alle andre. Det kan være de kan hjælpe dig med det

Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-03 15:03

> [...]
>
> Prøv og ring til Dell. Der er som regel et default password som overrider
> alle andre. Det kan være de kan hjælpe dig med det

Jeg tror at den er stjålet...

Fra : jk

Dato : 10-03-03 15:34

wrote:

> [...]
>
>Kan man hente en ny bios fra Dell eller et andet sted og så lægge den ind og
>så er problemet løst eller hvad kan man gør..?

En 233 MHz bærbar er måske ikke så eftertragtet.

For mig lyder det som om, at styresystemet har et password. Jamen, så
må man foreslå at boote på noget andet end harddisken, og lægge et nyt
frisk styresystem på.

Hvis det er et bios password, er sagen jo anderledes. Man reset'er
normalt cmos for at slippe af med det. Men hvordan gør man det på en
bærbar ? Det er vel ikke så ligetil. På en stationær kan man tage cmos
batteriet ud og kortslutte kontakterne, sætte batteriet i igen og
reboote, i det tilfælde at der ikke er en cmos reset jumper. Men det
skal ikke forveksles med en bærbars hovedbatteri.

mvh

John