Slukker bare
Fra : Per H

Dato : 09-03-03 17:49

Hvad kan der være til grund for at min søns pc pludselig slukker.

Det er en helt ny og den kørte fint de første 2 dage. Jeg har prøvet
at koble HD fra, skærmkort, cdromdrev, men den slukker aligevel.
Sommetider når jeg kun til biosen, andre til opstart af winxp.Den er
ikke overklocket.

Bundkort.=p4s8x cpu = pentium 4. 2.53
der er biosstemme, som siger at alt virker.

Håber på hurtig svar.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-03 17:58

> [...]
> at koble HD fra, skærmkort, cdromdrev, men den slukker aligevel.
> Sommetider når jeg kun til biosen, andre til opstart af winxp.Den er

Køre blæseren til CPU'en rundt?

Er der meget kølepasta mellem CPU og køleprofil? (har hørt at det kan skabe
den modsatte effekt af den man ønsker... isolering)

Ellers er det måske PSU'en den er gal med... Hvis du har en anden PSU så
prøv med den...

Mvh
Allan

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 18:01

On Sun, 9 Mar 2003 17:57:37 +0100, "Allan Rasmussen" <,> skrev:

>Køre blæseren til CPU'en rundt?

ja den gør

og der skulle ikke bruges pasda på spu, der var da ikke noget med.

Kan det pludselig være PSUén det er galt med??

Vh Per
icq 8212837

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-03-03 18:04

> og der skulle ikke bruges pasda på spu, der var da ikke noget med.

Jo der skal !! Det er bare ikke alle kølere der leveres med kølepasta. Mange
bundkort lukker automatisk ned, hvis cpu-temperaturen er for høj, hvilket
den sandsynligvis er i dit tilfælde, da du ikke har brugt kølepasta. Du er
noget heldig med at skidtet ikke er brændt sammen endnu. Ud og køb noget
Artic Silver III. Afsted!

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 18:25

On Sun, 9 Mar 2003 18:04:14 +0100, "Trygleren [9000]"
<Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev:

> [...]
>noget heldig med at skidtet ikke er brændt sammen endnu. Ud og køb noget

Han købte cpuén i en box, hvor det hele vel gerne skulle være med?

Underligt at den først begynder at slukke, nu?
Den har måske taget skade.

Han kan se i biosen, at cpuén ikke er varm.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 18:25

>Jo der skal !! Det er bare ikke alle kølere der leveres med kølepasta. Mange

har lige startet den op igen.

Der gik kun ca1 mijn før den slukkede.
Vh Per
icq 8212837

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 18:33

>Jo der skal !! Det er bare ikke alle kølere der leveres med kølepasta. Mange

må den være omkring 80 grader?

Vh Per
icq 8212837

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 10-03-03 03:43

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

Mange

> må den være omkring 80 grader?

Det er alt for meget!

Mvh. René

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-03-03 19:13

Øøøh, sæt lige dit ur =)

Fra : Martin K

Dato : 09-03-03 18:48

Per H wrote:
> må den være omkring 80 grader?

Det er fuldkommen latterligt vildt meget. Når man taler P4 ligger temp'en
mellem 40-50.. højt sat!

--
Martin K

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 19:17

On Sun, 9 Mar 2003 18:48:20 +0100, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev:

>Det er fuldkommen latterligt vildt meget. Når man taler P4 ligger temp'en
>mellem 40-50.. højt sat!

wow, så må han få købt det pasda. Sku utroligt at det ikke følger
med, når man køber en hel maskine, i samlesæt.

Mon cpuén er stået af, pga varmen? for den kørte fint i et par dage.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-03 19:32

>wow, så må han få købt det pasda. Sku utroligt at det ikke følger
>med, når man køber en hel maskine, i samlesæt.

Da det er en box'ed, burde der være enten,,,,,
en lille firkantet thermal pad, eller hvad det nu hedder, som
sidder på undersiden af profilet, eller så burder der medfølge
en tube med pasta, ligemeget hvad, så skal de være det
ene eller det andet.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-03-03 19:13

> må den være omkring 80 grader?

80!!!!! Jeg er rystet i min grundvold - den burde være død !

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-03 21:09

Mange

> må den være omkring 80 grader?

AAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrggghhhh!!!!!!!

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 23:28

>Jo der skal !! Det er bare ikke alle kølere der leveres med kølepasta. Mange
>bundkort lukker automatisk ned, hvis cpu-temperaturen er for høj, hvilket

Tak til alle for de hurtige svar. Jeg vidste at usenet havde svaret.

Ps. jeg skulle også sige tak fra sønnen.

Mvh.
PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-03 00:44

> Tak til alle for de hurtige svar. Jeg vidste at usenet havde svaret.
>
> Ps. jeg skulle også sige tak fra sønnen.

Ya welcome! Det er jo det vi er her for...

Allan

Fra : danni plougmann

Dato : 09-03-03 19:23

en p4 burde vel ikke kunne tage skade af for meget varme, vil den ikke
clocke sig selv ned indtil den ligger stabilt

min endnu ikke overclockede p4 2.4 533 fsb ligger på omkring 36 - 38 grader

Fra : Per H

Dato : 09-03-03 19:53

On Sun, 9 Mar 2003 19:23:22 +0100, "danni plougmann"
<danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev:

>en p4 burde vel ikke kunne tage skade af for meget varme, vil den ikke
>clocke sig selv ned indtil den ligger stabilt
>
>min endnu ikke overclockede p4 2.4 533 fsb ligger på omkring 36 - 38 grader

Hvordan kan man få den til at clocke sig ned?
Den gør det åbenbart ikke automatisk.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-03-03 19:57

> Hvordan kan man få den til at clocke sig ned?
> Den gør det åbenbart ikke automatisk.

Downthrottle-funktionen er fuldautomatisk, og er sikkert grunden til at du
stadig har en cpu i stedet for en kulbrikette.

Fra : Martin K

Dato : 09-03-03 20:33

Trygleren [9000] wrote:
> Downthrottle-funktionen er fuldautomatisk, og er sikkert grunden til
> at du stadig har en cpu i stedet for en kulbrikette.

LOL - cool sammenligning...

--
Martin K