Ny harddisk hyler!! Seagate Barracuda IV
Fra : Simon Demuth

Dato : 09-03-03 13:28

Hej
Jeg har for ca 1 måned siden købt en seagate Barracuda IV 80gb fluid
harddisk hos BJ Trading. Jeg havde den liggende ca 10 dage inden jeg fik tid
til at sætte den i, men da jeg fik startet den op havde den en meget skinger
hyletone, ligesom et høreapperat der er skruet for højt op. Jeg fik sendt
den tilbage til BJ Trading, men de kunne ikke høre der var noget galt med
den. De vil ikke bytte den da den jo ikke direkte er deffekt, men siger at
jeg jo kan sende den ind til Seagate hvis jeg stadig mener der er noget i
vejen med den.
Jeg er godt klar over at en harddisk med 7200 omdr jo ikke kan være lydløs,
men jeg har før haft 2 IBM Deskstar harddiske også 7200 omdr, som ikke havde
samme hyletone. Jeg har læst at andre også har oplevet en hyletone fra
Seagate harddiske, men det er jo lidt svært at overbevise nogen om at det
ikke bare er mig som lider af tinitus.
Er der andre som har erfaringer med hvad jeg kan gøre for at få en anden
disk uden skinger hyletone??
Det ku´være jeg bare skulle have holdt mig til IBM!!!!!!

På forhånd tak for besvarelsen.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 09-03-03 15:11

hmmmn... burde lige netop den hd ikke være noget af det mest støjsvage på
markedet?

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-03-03 15:35

"Simon Demuth" <sdemuth"fjern"@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> disk uden skinger hyletone??
> Det ku´være jeg bare skulle have holdt mig til IBM!!!!!!

Kør den her:

http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/b8e532322452c4a51ea8187520fadf30/filelib/chipset/smscan.exe

- Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-03-03 15:38

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> Kør den her:

http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/b8e532322452c4a51ea8187520fadf30/filelib/chipset/smscan.exe

I en kommandoprompt, vel at mærke... (Start>kør>skriv cmd>find filen og kør
den, så burde du kunne se dig ud af det)

- Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-03-03 15:39

> [...]
kør
> den, så burde du kunne se dig ud af det)

Hmmm sorry. Den skal køres fra en startdiskette.

- Martin

Fra : Peter Holm

Dato : 09-03-03 16:59

"Simon Demuth" <sdemuth"fjern"@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> disk uden skinger hyletone??
> Det ku´være jeg bare skulle have holdt mig til IBM!!!!!!

Jeg har 2stk 80GB Seagate IV og de siger ikke en lyd! Jeg kan ikke høre dem
selvom jeg lægger øret helt ned til dem.
Du skal helt klart ha den byttet!

Mvh
Peter

Fra : MaRk

Dato : 09-03-03 19:50

> Jeg har 2stk 80GB Seagate IV og de siger ikke en lyd! Jeg kan ikke høre
dem
> selvom jeg lægger øret helt ned til dem.

Søports diske er lydløse *næsten*
Men 40gb diskene er mere lydløse synes jeg, jeg gik fra en IV 40 til en IV
80 og der er den en lille forskel i lyden ikke meget men der er noget.

Mvh
Mark

Fra : Martin K

Dato : 09-03-03 20:35

Simon Demuth" <sdemuth"fjern wrote:
> Det ku´være jeg bare skulle have holdt mig til IBM!!!!!!

Måske, men nu kan du glæde dig over at du har dine data på en disk du kan
stole på

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-03 21:19

> Måske, men nu kan du glæde dig over at du har dine data på en disk du kan
> stole på

IBM sucks...
Har to døde diske (GXP75) - der er 1½ år... Der er tre års fabriksgaranti...
Men det lader til at hvis man sender dem til det sted der skal håntere
fejlene, bliver diskene væk!?

Underligt... De har aldrig modtaget dem... Så skal man sende dem som
værdipakke - til 100 kr... for en 30 GB IBM disk... Det kan man jo næsten
købe dem for nye...

Allan