hjælp... ATX bundkort for stort for ATX ka~
Fra : stephan [Frb 1957]

Dato : 09-03-03 10:47

Hej gruppe

For min nye PC vil jeg købe et Asus A7N8X bundkort og et af Codegens
kabinetter, f.x. 6049 www.codegengroup.com/proddetail.asp?id=146 eller 6066
www.codegengroup.com/proddetail.asp?id=159.
Både bundkortet og kabinetter skulle være "ATX Form Factor", men ved nærmere
gennemlæsning af specifikationerne viser det sig at kabinetterne kunne være
for lille til bundkortet. ATX er åbenbart ikke altid ATX. Bundkortet er
305x245 mm, mens Codegen oplyser ved deres kabinetter at bundkortet må
maksimalt være 240 mm i længden. Forskellen er altså "kun" 5 mm, men hvis
det lige præcis er hvor f.x. strømstikket sidder.... så ender det bag
kabinetternes drive cage, eller i hvert fald så tæt på at montering af
diskdrev kan blive vanskelig.

Er det et problem eller ej?? Passer et Codegen kabinet og et stort bundkort
som Asus A7N8X eller Soltek SL75MRN godt sammen??

Jeg håber I kan hjælpe!!
Stephan