Hvor stor strømforsyning?
Fra : Volder Gommesen

Dato : 07-03-03 20:23

Hej...
Jeg har lige købt følgende:
Asus bundkort (Intel 845PE)
Samsung 512 MB DDR Ram 2700
Seagate IDE 120 GB Barracuda V
CPU Pentium4 2.5 Ghz Northwood

Nu er spørgsmålet så hvilken strømforsyning jeg skal bruge til sådan en
Pentium4 2,5 Ghz... Er 350 watt nok? 400?

Skal man købe strømforsyningen separat - eller kan jeg ligeså godt investere
i et komplet kabinet?

Mvh
Jack..

Fra : Peter Christiansen

Dato : 07-03-03 21:00

Volder Gommesen wrote:
> Hej...
> Jeg har lige købt følgende:
> Asus bundkort (Intel 845PE)
> Samsung 512 MB DDR Ram 2700
> Seagate IDE 120 GB Barracuda V
> CPU Pentium4 2.5 Ghz Northwood

Grafikkort kan også have stor indflydelse. De nyeste (hurtigste) trækker en
del ampere.

> Nu er spørgsmålet så hvilken strømforsyning jeg skal bruge til sådan
> en Pentium4 2,5 Ghz... Er 350 watt nok? 400?

Hvis du ikke skal overclocke er en standard 300 W nok, hvis du vil
overclocke vil det være godt med en solid strømforsyning. Den behøves ikke
være større, den skal bare holde spændingen når den belastes hårdt. Kvalitet
og størrelse følges dog somregel ad, derfor vælger mange overclockere en
stor strømforsyning - så er de sikre på at ustabilitet ikke skyldes
strømforsyningen.

> Skal man købe strømforsyningen separat - eller kan jeg ligeså godt
> investere i et komplet kabinet?

Standard modellen i et kabinet er stor nok, men den vil sikkert larme mere
end en separat kvalitets strømforsyning.

Peter

Fra : Volder Gommesen

Dato : 07-03-03 21:48

> Grafikkort kan også have stor indflydelse. De nyeste (hurtigste) trækker
en
> del ampere.

Ti4200

> Hvis du ikke skal overclocke er en standard 300 W nok, hvis du vil
> overclocke vil det være godt med en solid strømforsyning. Den behøves ikke
> være større, den skal bare holde spændingen når den belastes hårdt.

Overclocker...

> Standard modellen i et kabinet er stor nok, men den vil sikkert larme mere
> end en separat kvalitets strømforsyning.

Tjoo - så jeg skal vel lede efter en LowNoise 420 watt - til 1.199,- kr??

mvh
Jack

Fra : Peter Christiansen

Dato : 07-03-03 23:03

Volder Gommesen wrote:
> Tjoo - så jeg skal vel lede efter en LowNoise 420 watt - til 1.199,-
> kr??

Det lyder som en god ide, 420 watt er fint. Jeg ville gå efter mærker som
enermax eller antec. Prøv at søge i dk.edb.hardware.overclocking, der er
stillet mange ligende spørgsmål og der sidder mange med stor erfaring.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-03 23:55

> Det lyder som en god ide, 420 watt er fint. Jeg ville gå efter mærker som
> enermax eller antec. Prøv at søge i dk.edb.hardware.overclocking, der er
> stillet mange ligende spørgsmål og der sidder mange med stor erfaring.

Nu ved jeg ikke om du lagde mærke til hvad det oprindelige spørgsmål gik ud
på... Det drejede sig om - hvilken strømforsyning der var passende til en
alm. standard - ikke overclocket Pentium4 2.5 Ghz.

Er en 300 watt strømforsyning god nok - eller huh?

Maskinen indeholdt også et Geforce4 Ti4200 kort og en alm. IDE 120 GB
disk...

Jeg præcisere spørgsmålet fordi jeg egentlig også er interesseret i
svaret... Ikke for at skabe mig - eller lave bøvl..

Mvh
Allan

Fra : Peter Christiansen

Dato : 08-03-03 11:35

Allan Rasmussen wrote:
> Nu ved jeg ikke om du lagde mærke til hvad det oprindelige spørgsmål
> gik ud på... Det drejede sig om - hvilken strømforsyning der var
> passende til en alm. standard - ikke overclocket Pentium4 2.5 Ghz.

Det mener jeg ikke fremgik helt klart af den første post, men det.er
ligegyldigt.

> Er en 300 watt strømforsyning god nok - eller huh?

Det vil jeg mene.

> Maskinen indeholdt også et Geforce4 Ti4200 kort og en alm. IDE 120 GB
> disk...

Et TI4200 er ikke et af de kort der trækker mest strøm og med kun en HD
burde 300 watt være rigeligt.

Peter

Fra : Leony

Dato : 08-03-03 13:46

"Peter Christiansen" <peter.c@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg mene.

> Et TI4200 er ikke et af de kort der trækker mest strøm og med kun en
> HD burde 300 watt være rigeligt.

Kan supplere ovenstående med at jeg kører P4 2,2 GHz, 1 Maxtor harddisk,
GeForce 2 MX 440, 1 cd-rom drev, 1 netkort (blæser, RAM osv) med en 250
Watts Aopen psu uden problemer - heller ikke ved max belastning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/