pc fryser (fortsættelse af råd søges)
Fra : Robert Jensen

Dato : 06-03-03 22:19

dette er efterfølgeren til den post jeg skrev tidligere "råd søges" hvor en
mskine ikke ville starte op efter at være blevet flyttet en meter.

nu har jeg så skiftet bundkort, og den startede helt fint.
efter at have prøvet den va 30 minutter er den nu begyndt at fryse totalt.
ctrl, alt, delete virker ikke.

hvis jeg lader den stå i 2 minutter, starter den op igen, men inden for 10
minutter fryser den så igen.

har prøvet at tage kabinet siden af uden at det hjalp.
har køst en stabilitets test på den....der skete intet i 10 minutter.....men
2 minutter efter jeg stoppede den frøs den igne.

nogle ideer til hva jeg skal kigge efter ????

spec.

xp1600+
sis bundkort (splinternyt)
2 x 256 sd 256 ram
gf 2 gf kort
sb live lydkort

--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Thomas

Dato : 06-03-03 22:30

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e67bb2f$0$225$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
minutter.....men
> 2 minutter efter jeg stoppede den frøs den igne.
>
> nogle ideer til hva jeg skal kigge efter ????

Min første tanke er for høj cpu temp der får den til at låse.
det passer også med at den kan køre i et godt stykke tid.. fryse.. og efter
genstart ( der er den jo i forvejen varm) så kan den kun holde kort tid.

sådanne periodiske fejl, af den type, er næsten altid hardware relateret.

det kan også være en af dine ramklodser der bliver for varme og laver
seriøse fejl.

Har du kørt en memtest på dem?

venligst

Thomas

Fra : Robert Jensen

Dato : 06-03-03 22:34

> [...]
>
> sådanne periodiske fejl, af den type, er næsten altid hardware relateret.
>
> det kan også være en af dine ramklodser der bliver for varme og laver

cpu temp = 55 grader

memtest har jeg ikke kørt.
noget bestemt program du vil anbefale til testen ?

varme var også min første tanke, men da den laver samme fejl uden siden på,
gik jeg lidt væk fra den igen.

robert

Fra : Leony

Dato : 07-03-03 12:11

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e67bed3$0$176$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> memtest har jeg ikke kørt.
> noget bestemt program du vil anbefale til testen ?

Prøv disse:
http://www.home.earthlink.net/~alegr/download/memtest.htm
http://www.simmtester.com/PAGE/products/doc/docinfo.asp
http://hcidesign.com/memtest/
http://www.memtest86.com/

Memtest er det mest benyttede, så det kunne du starte med. Det afslører
dog ikke alle fejl (tror heller ikke de andre gør), så det bedste ville
være at låne noget RAM og se om den stadig fryser. Hvis du har 2
stænger, så kør med en blok af gangen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Axel Nielsen

Dato : 07-03-03 15:37

Hej Robert
Prøv dette på din computer, det løste vores problem.
http://www.ntinfo.dk/support/vis_tip.asp?id=280
Axel