Chieftec DX-01BD-USB Problem..
Fra : Mikkel Westh

Dato : 05-03-03 23:07

Hej NG.

Jeg købte for en lille måned siden et sort (eller nærmere koksgrå) Chieftec
DX-01BD-USB.
Som navnet antyder er der USB indbygget..På fronten..Sammen med en firewire
port.
Men jeg kan altså ik få USB tingen til at virke.
Godt nok står der navne på stikkene, men de passer ikke overens med
stiknavnene der står i manualen til mit bundkort(Abit KT7-R).
Stikkene har følgende navne:

1+D, 2+D, 1-D, 2-D, 1 +5V, 2 +5V, 1 Ground, 1 Ground og 2 Ground.
Jeg kan regne ud at alle dem med 1 forrest er til den første port, og dem
med 2 er til den anden. Men hvorfor er der så 2 stik der hedder 1 Ground? Og
hvoraf der går 2 ledninger ned i den ene af stikkene.?

Det passer ikke rigtigt med hvad der står i manualen til mit mobo..Der står:

Key Pin, NC, VCC0, VCC1, DATA0 -, DATA1 -, DATA0 +, DATA1 +, GROUND OG
GROUND.

Kan i hjælpe? Er helt lost i det her..

/Mikkel

Fra : Technoir

Dato : 06-03-03 14:16

> [...]
står:

> Key Pin, NC, VCC0, VCC1, DATA0 -, DATA1 -, DATA0 +, DATA1 +, GROUND OG

Tja kan da komme med et bud - har selv samme kabinet men et andet bundkort

VCC0 -> 1 + 5V
VCC1 -> 2 + 5V
DATA0- -> 1-D
DATA1- -> 2-D
DATA0+ -> 1+D
DATA1+ -> 2+D
GROUND -> 1 GROUND
GROUND -> 2 GROUND

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-03-03 15:26

"Technoir" <ckc@amok.dk> wrote in

> Tja kan da komme med et bud - har selv samme kabinet men et andet
> bundkort
>
> VCC0 -> 1 + 5V
> VCC1 -> 2 + 5V
> DATA0- -> 1-D
> DATA1- -> 2-D
> DATA0+ -> 1+D
> DATA1+ -> 2+D
> GROUND -> 1 GROUND
> GROUND -> 2 GROUND

Jeg har samme kabinet, og har lige en lille tilføjelse - den der hedder
1 ground med to ledninger i sætter du bare på det sidste ledige stik på
bundkortet (der er et ulige antal stik på dit bundkort).

Om det er strengt nødvendigt ved jeg ikke, men det virker i hvert fald
fint hos mig med et Abit IT7 bundkort.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.